Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:06:12 GMT

بودجه نداریم؛ رسانه‌ها صدای ما را منعکس کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۰۹۳

بودجه نداریم؛ رسانه‌ها صدای ما را منعکس کنند

نشست خبری دومین جشنواره دانشجویی صبا با حضور پوریا رمضانیان دبیر دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا»، محمدرضاآزاده فر معاون پژوهشی دانشگاه هنر و نماینده هیات داوران بخش پژوهش این جشنواره، محمدرضا تفضلی مشاور هنری جشنواره،محمد هادی مجیدی دبیر اجرایی، سیاوش مهرآیین سرپرست تیم طراحی گرافیک و پردیس نیک بخش مدیر روابط عمومی جشنواره چهارشنبه ۲۲ آبان در دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیانیست مشهور جهان در راه تهران

دبیر دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا»در ابتدای این نشست رسانه ای گفت: این جشنواره، رویداد هنری دانشجویی است که می‌کوشد از فرم دانشجویی خود خارج و در فضای حرفه ای موسیقی کشور حضور فعال تری داشته باشد.

پوریا رمضانیان افزود: در این  دوره هم مانند دوره قبلی جشنواره در چهار رشته پژوهش، آهنگسازی، موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی برگزار خواهد شد. و دومین جایزه استاد احمد پژمان نیز در حین برگزاری بخش های دیگر جشنواره آغاز و به انجام خواهد رسید. در بخش جنبی نیز شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندان ایرانی، اتریشی و ارمنستانی خواهیم بود که در طول جشنواره کنار ما خواهند بود. در این جشنواره هنرمند مشهور جهان خانم دلبر حکیم آوا نیز حضور خواهد داشت

وی افزود: چون دانشکده موسیقی ما در کرج واقع شده بنابراین یکسری از پنل ها و بخش مروری بر آثار استاد درویشی در آنجا برگزار می شود. در حوزه کنسرت ها نیز عمده برنامه های ما در تالار رودکی و تالار وحدت، تالار اندیشه حوزه هنری و عمارت روبه رو برگزار می شود.

«صبا» به جشنواره موسیقی فجر راه یافت

رمضانیان در ادامه صحبت های خود با اشاره به مشکلات مالی جشنواره گفت: من از زمانی که پذیرفتم دبیر جشنواره باشم آماده پذیرش هر نوع مسئولیتی بودم . و خوب می‌دانم که جشنواره با مشکلاتی روبه روست. حتی امسال ما بودجه ای که برایمان در نظر گرفته شده ۲۵ میلیون تومان است اما خوشبختانه بنیاد رودکی و کمپانی «آبسال» در سال دوم برگزاری جشنواره بسیار حمایت های خوبی کردند که مبلغ بودجه ما را افزایش داد. در عین حال طی روزهای گذشته با جلساتی که با آقای الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشتیم قرار بر این شد که یک بخش جداگانه ای برای جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در جشنواره موسیقی فجر داشته باشیم.

حامیان بزرگ ولی بودجه اندک

دبیر دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» افزود: ما امسال با حمایت بنیاد رودکی، موسسه توسعه هنرهای معاصر و دفتر موسیقی وزارت ارشاد شرایطی را فراهم کردیم که گروه ها شرکت کننده از فضای بهتر و با کیفیت تری برای اجرای آثارشان داشته باشند. اما به هر حال جشنواره ما هم مانند هر جشنواره دیگری با مشکلاتی از قبیل بودجه روبرو است.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از اقدامات مهمی که در راستای برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» انجام گرفته همکاری بنیاد رودکی و ارکستر ملی با ستاد جشنواره برای برگزاری مراسم یادبود استاد پرویز مشکاتیان در آیین اختتامیه است.

محمد هادی مجیدی افزود: شرایط کشورما به ویژه شرایط دانشجویان موسیقی به گونه ای است که ما به این جشنواره ها  به عنوان یک آب باریکه می نگریم که برای بهبود شرایط فعلی اگر کافی نباشد لازم هست. و درباره حمایت های مالی باید بگویم که این نیست که حمایت های مالی وجود ندارد. به هر حال این جشنواره در دوره اول با حمایت موسسه فرهنگی هنری راد نو اندیش برگزار شد اما ما اعتقاد داریم به هرحال باید این رویداد دربرگیرنده حمایت های بیشتری باشد.

۶۰۰ سال جاماندگی در حوزه پژوهش

معاون پژوهشی دانشگاه هنر و مدرس دانشگاه نیز در ادامه صحبت های تفضلی بیان کرد: من این سعادت را داشتم که در بحش پژوهشی با جشنواره موسیقی صبا فعالیت کنم و بسیار خوشحالم که بخش پژوهشی بسیار پر رنگ تر از دوره های قبل است. به هر حال این جشنواره محملی را ایجاد می کند که گروه های موسیقی در حوزه دانشگاهی و دانشجویی به حیات خود ادامه دهند. کما اینکه اکنون در شرایطی هستیم که حتی گروه های حرفه ای موسیقی نیز در کشورمان چندان عمری نداشته و به نوعی آسیب پذیرند. بنابراین می توان گفت بخش پژوهشی جشنواره از نظر ما و انرژی که برای این حوزه گذاشته شده با این امیدواری بوده که این رویداد محملی برای حضور دانشجویان جهت عرضه آثار موسیقایی باشد.

محمدرضا آزاده فرد ادامه داد: فرهنگ مردم ما بسیار شفاهی است و ما چندان به قلم و کتابت عادت نداریم. این ضعف در حوزه نوشتن از دوران صفویه رو به افول نهاده و تا کنون ادامه یافته است. ما ۶۰۰ سال جاماندگی در زمینه ژیوهش و مطالعات داریم و بخش جشنواره صبا را به این امید در نظر گرفتیم که آرام آرام و بصورت استاندارد این عقب افتاگی را جبران کنیم.

از رسانه ها کمک می‌خواهیم

رمضانیان در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جوایز بخش رقابتی این جشنواره چیست؟ گفت: ما در بخش این جشنواره فقط به نفرات اول جوایزی اختصاص خواهیم داد و هنرمند برگزیده در قسمت انفرادی سه میلیون تومان و آنسانمبل برگزیده پنج میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

آزاده فرد در ادامه این نشست در پاسخ به انتقاد خبرنگار موسیقی ایرنا مبنی بر ناچیز بودن مقدار جایزه آن هم برای یک نفر گفت: انتقاد شما را کاملا وارد می‌دانم اما کاری بیشتر از این از دست ما بر نمی‌آید. شاید شما اهالی رسانه  بتوانید صدای ما را بگوش دیگران برسانید. باید صراحتا بگویم ما برای این جشنواره بدون دستمزد کار می‌کنیم.

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» با میزبانی دانشگاه هنر دوم آذر سال جاری در تالار فارابی این داشگاه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها بنیاد رودکی دانشگاه هنر محمد اله یاری دفتر موسیقی مدیر عامل بنیاد رودکی ریاست دانشگاه هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد رودکی دانشگاه هنر محمد اله یاری دفتر موسیقی مدیر عامل بنیاد رودکی ریاست دانشگاه هنر بنیاد رودکی دانشگاه هنر محمد اله یاری دفتر موسیقی مدیر عامل بنیاد رودکی ریاست دانشگاه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار می‌گردد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی خواهد بود و گروه‌های سرود دختران و پسران استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا خواهند گذاشت.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: امید مهرنیا مسؤول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان ویژه این جشنواره می‌باشد که داوری این جشنواره نیز در کنار داوران برجسته استان به عهده خواهد داشت.

وی یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان دانست و افزود: این برنامه توسط مسؤول خانه سرود و موسیقی بسیج در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار می‌شود.

عالی زاده، اهدای جوایز به برگزیدگان مرحله استانی در ۲ بخش دختران و پسران در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسران و همخوان برتر دختران، رهبر برتر و همچنین معرفی گروه‌های برتر به مرحله کشوری، را از شاخصه‌های این جشنواره بیان کردند.

کد خبر 6086160

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • نویز کنسلینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟