Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@12:01:24 GMT

کلاهبرداری با جعل عنوان پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۱۴۸

کلاهبرداری با جعل عنوان پلیس فتا

به تازگی کلاهبرداران با معرفی خود به عنوان افسر پلیس فتا، اعتماد آنها را جلب کرده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب آنها می کنند.

به گزارش ایران آنلاین، سرهنگ علی کریمی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام کارهای کارشناسی دریافتند که افرادی با جعل عنوان پلیس سایبری و ایجاد نام‌های جعلی، خود را به عنوان افسر پلیس فتا معرفی کرده و بدین ترتیب با سوءاستفاده از اعتماد کاربران، نسبت به اخاذی، کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای آنان اقدام می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افراد با ارسال پیامک قربانیان را تحریک به برقراری تماس کرده و سپس با ارسال فرمی مشخصات حساب هویتی و مالی افراد را به دست و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز ار حساب بانکی کاربران می کنند.

سرهنگ کریمی افزود: پلیس فتا، ضمن شناسایی و برخورد شدید با جاعلان عناوین، هرگونه ایجاد دریافت اطلاعات شخصی افراد را با عناوین و هویت رسمی و طبق اطلاعیه‌های قبلی پلیس انجام خواهد داد و به هیچ به صورت پیامکی و تلفنی درخواست اطلاعات حساس را نخواهند کرد.

رییس پلیس فتا کرمانشاه گفت: پلیس فتا کسانی را که در فضای مجازی اقدام به انجام این کار می کنند شناسایی و به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می نماید.

وی گفت: همچنین برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هرکس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد و چنانچه

برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

سرهنگ کریمی یادآور شد: شماره های ۳۸۳۸۱۰۰۵ و ۳۸۳۵۵۹۵۱ مربوط به پلیس فتا بوده بوده و کلیه تماس ها از این خطوط برقرار خواهد شد ضمناً کارشناسان این پلیس به هیچ وجه عنوان فرمی مدارک هویتی برای کاربران ارسال نخواهند کرد./ایرنا

بیشتر بخوانید/مامور قلابی امدادخودرو از پیرمردها سرقت می کرد

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پلیس راه استان گفت: ماموران پلیس راه یاسوج-اصفهان حین گشت زنی هدفمند، یک دستگاه خودرو پژو پارس را به علت تخلفات رانندگی (اقدام به انجام حرکات مخاطره آمیز و برهم زدن نظم جاده) و دارا بودن خلافی بالا توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.  
سرهنگ حسن دانایار افزود: پس از استعلام از سیستم تخلفات راهور، مشخص شد این خودرو شکایت قضایی و بیش از ۵۰ میلیون تومان تخلف رانندگی پرداخت نشده دارد که بلافاصله برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، توقیف و برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.  
وی به رانندگان دارای خلافی بالا توصیه کرد هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مبلغ خلافی خودروی خود اقدام کنند و تاکید کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت محسوس و نامحسوس در دستور کار پلیس راه استان قرار دارد.
سرهنگ دانایار معضل خودرو‌های شوتی کماکان یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راه استان بوده چرا که درصد بالایی از تصادفات و تخلفات جاده‌های استان مربوط به این نوع خودرو‌ها بوده و همچنین این خودرو‌ها با دستکاری پلاک و مخدوش نمودن آن مشکلاتی را نیز برای سایر شهروندان به وجود می‌آورند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • فرمانداران استان تهران نسبت به معرفی دستیار مردمی اقدام کنند
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر