Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:03:29 GMT

برگزاری همایش ائمه جمعه گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۲۳۷

برگزاری همایش ائمه جمعه گیلان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، همایش ائمه جمعه استان گیلان با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و آیت الله فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در سالن جلسات دفتر امام جمعه رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در همایش ائمه جمعه گیلان با تبریک ایام پر برکت ماه ربیع گفت: ائمه جمعه در انجام رسالت خود نیازمند تأسی از پیامبر (ص) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در شرایط حساس فعلی کشور باید بی توقع تلاش کرد، افزود: برای ترویج مکارم اخلاقی در جامعه باید با متانت عمل کرد و نباید خسته و دلسرد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حلم و بردباری ائمه جمعه در انجام رسالت حائز اهمیت است، اظهار داشت: ائمه جمعه نباید در مسیر رسالت خود خسته و دلسرد شوند بلکه باید با متانت و وقار وظایف خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری مسجد را معجزه پیامبر اعظم (ص) ذکر کرد و گفت: نماز جمعه و جماعت و همچنین حج در امتداد مسجد است.

او سیره نبوی را تنها راه تحقق گام دوم انقلاب دانست و افزود: در گام دوم انقلاب راهی جز اجرای سیره پیامبر اسلام نداریم.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه گیلان معروف به دروازه ولایت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که گیلان نابغه پرور است ضمن اینکه شهدا سرمایه بزرگ این استان محسوب می‌شوند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان هم با بیان اینکه علما و ائمه جمعه همواره در حال جهادند، گفت: امامان جمعه استان به طور مستمر پای درد و دل‌های مردم می‌نشینند و پاسخگوی مشکلات اقشار مختلف مردم هستند که این جای تقدیر دارد.

او با بیان اینکه امامان جمعه پرچمدار حرکت‌های مردمی در جامعه هستند، افزود: ائمه جمعه گیلان به مردمی بودن مشهور هستند و مردم غالبا از عملکرد ائمه جمعه استان رضایت دارند.

انتهای پیام/ع

سیره نبوی؛ تنها راه تحقق گام دوم انقلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست به تعریف محیط‌زیست پرداخت و آن را دربردارنده تمام مؤلفه‌های مؤثر بر حیات انسان توصیف کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست را در دو سطح محیط پیرامونی زندگی انسان و بسترهای دیگر طبیعت می‌توان دنبال کرد.

وی بر لزوم بازشناسی دقیق الزامات صیانت از محیط‌زیست تأکید و درختکاری و کاشت نهال را از برجسته‌ترین توصیه‌های روایی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر قیامت فرارسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان این که کاشت نهال و توسعه فرهنگ درخت‌کاری باید مورد اهتمام همگان از جمله ائمه جمعه قرار گیرد، اظهار داشت: دعوت به همکاری گروه‌های مختلف مردمی با منابع طبیعی در روز درختکاری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست است.

وی در ادامه تبیین برخی دیگر از مصادیق صیانت از محیط‌زیست به موضوع مهم آب اشاره کرد و اذعان داشت: پرهیز از کثیف و تباه سازی آب و دوری از آزار و اذیت حیوانات از سفارش‌هایی مبانی دینی است؛ چرا که همگان در برابر زمین، سرزمین و حیوانات مسئول هستیم و این مهم باید موردتوجه عموم جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه امامزاده عبدالله به مسئولیت گفتمانی ائمه جمعه در مواجهه با محیط‌زیست اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا ائمه جمعه در تمام مشارکت‌های عمومی و تخصصی عرصه محیط‌زیست حضوری فعال و جهادی داشته، میدان‌دار عرصه جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشند.

وی به زیبایی‌های حضور ائمه جمعه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عرصه صیانت از حیوانات و جمع‌آوری پسماند از محیط‌زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه متقابل به ظرفیت‌های موعظه و کارگاه بهترین راهکار جهاد تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ زیبای مدیریت پسماند و صیانت از محیط‌زیست است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه ضمن تبیین مباحث دینی و اجتماعی باید پرچم‌دار میدان‌های فرهنگ‌ساز بوده ورود علمی و عملی به فرهنگ‌سازی داشته باشند.

کد خبر 6087540

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند