Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند از کشور‌های عضو اوپک، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، خواست از کاهش بیشتر تولید نفت خودداری کنند، زیرا این اقدام می‌تواند منافع مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

وزیر نفت و گاز هند در مصاحبه‌ای اعلام کرد: اوپک باید نگاهی نیز به منافع مشتریان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این نتیجه رسیدیم که نفت نقش مهمی در بخش فناوری و نیز سوخت‌های جایگزین دارد و نقش مهمی در (پاسخگویی) به نیاز انرژی جهانی خواهد داشت با این حال قیمت‌ها باید منطقی باشد. برای تحقق این انتظار، به دنبال کاهش بیشتری (در تولید نفت) نباشید. قیمت‌ها را بسیار منطقی کنید.

بنا به گفته این مقام هند، دهلی نو از سازمان اوپک می‌خواهد تا قیمت معقول نفت را به نحوی تضمین کند که هم برای مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان مفید باشد.

هند پیشتر نیز از اوپک خواسته بود که از کاهش بیشتر تولیدات نفتی خودداری کند، زیرا ۸۰ درصد از واردات نفتی هند از کشور‌های عضو اوپک صورت می‌گیرد، بنابراین هر گونه کاهش تولید نفت می‌تواند امنیت انرژی این کشور را به مخاطره بیندازد.

در ماه دسامبر کشور‌های عضو اوپک و دیگر کشور‌های تولیدکننده نفت به منظور تثبیت قیمت نفت، در خصوص کاهش تولید نفت تا ۱.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به توافق رسیدند. اعضای این کارتل متعهد شدند که تولید نفت تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. همچنین کشور‌های غیراوپک با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه در روز موافقت کردند. در ماه ژوئیه این توافقنامه با همان شرایط قبل تا آوریل سال ۲۰۲۰ تمدید شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رفیعی با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب و شکل گیری گفتمانی در این خصوص، تاثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت.

وی افزود: تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷، هشت درصد و در سال ۹۸ نیز ۱۱ درصد نسبت به قبل کاهش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است و باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رفیعی گفت: در سال ۹۸ در شرایط کرونایی ۱۶ هزار و ۳۳۲ ولادت به وقوع پیوست و در سال ۹۹ هم ۱۵ هزار و ۱۴۶ ولادت در استان ثبت شد که این میزان ولادت، کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد، افزود: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش یک و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های تشویقی و وقوع برخی شرایط موجب بروز این مهم شد، گفت: اقدامات خوبی در اجرای سیاست‌های فرزندآوری در استان انجام گرفت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه کار‌های فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم نهاد درخصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود، افزود: فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است.

رفیعی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند، ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با تمامی مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند، خاطر نشان کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول