Web Analytics Made Easy - Statcounter

اواخر سپتامبر سال جاری بزرگترین شرکت جهانگردی انگلستان به نام توماس کوک اعلام ورشکستگی کرد. توماس کوک علت این ورشکستگی ناگهانی را به دلیل سیاست‌های سردرگم انگلستان در موضوع برگزیت و سردرگمی مردم برای سفرهای گردشگری دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این مدت کوتاه چندین شرکت بزرگ و زنجیره‌ای دیگر اعلام ورشکستگی کردند که مهمترین و شاخص ترین آنها شرکت زنجیره‌ای Mother Care است که تولیدکننده محصولات کودک و مادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی کرونیکل این شرکت زنجیره ای 2500 نفر پرسنل دارد که همه آن‌ها هم اکنون در خطر تعدیل نیرو قرار دارند. روزنامه کرونیکل نوشت که شرکت Mother Care از ماه‌های گذشته به دنبال فروش شرکت اصلی خود در انگلستان بوده است.

این شرکت انگلیسی از سال 1961 میلادی آغاز به کار کرد و خیلی زود توانست 79 شعبه فروش در سرتاسر جهان راه‌اندازی کند.

امروزه این شرکت با بیش از 1000 شعبه در 50 کشور جهان، با خطر ورشکستگی روبرو است، تعدیل نیرو راه حل موقتی است که مسئولین این شرکت اتخاذ کرده‌اند تا بتوانند شرکت مادر و اصلی را به قیمت مناسب به غیر واگذار کنند.

شرکت فروشگاه‌های Mother Care اعلام کرده است تنها در سال گذشته مبلغی بالغ بر 36.6 میلیون پوند ضرر کرده است و در سال جاری میلادی نیز امکان دارد ضرر احتمالی این شرکت از مرز 40 میلیون پوند عبور کند.

ضررهای هنگفت، مسئولین این شرکت را وادار کرد تا مرکز آموزش های اولیه خود را به مبلغ 13.5 میلیون پوند به فروش برساند.

بر اساس گزارش روزنامه کرونیکل همزمان با شروع رکود اقتصادی جهانی در سال 2008 شرکت Mother Care  نیز در دهه اخیر سود ده نبوده است و تا کنون با بدهی بانکی به بقای عمر خود پرداخته است.

از سال گذشته میلادی تا کنون تعداد شعبه های این شرکت از 137 شعبه به 79 شبعه کاهش یافته است. مسئولان شرکت اعلام کرده اند برای فروش شرکت باید بدهی‌های این شرکت را تا پایان سال جاری میلادی به صفر برسانند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود

استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی برای حضوری در خور و شایسته استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف در این زمینه سخن گفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست پایانی هماهنگی به جهت شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو 2024 که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، اظهار داشت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید؛ ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: اولین هدف شرکت در اکسپو 1403 استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

ایمانیه پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی 5 روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

استاندار فارس از لزوم بهره‌گیری الگو‌های حاضر در این نمایشگاه هم سخن گفت و در پایان بیان کرد: در بیان گزارشات نمایشگاه تمرکز بر اتفاقات 2 ساله اخیر استان و برنامه‌های پیش رو باشد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین