Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@20:23:02 GMT

دستگاه کیفیت برگ سبز چای با موفقیت آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۲۶۴

دستگاه کیفیت برگ سبز چای با موفقیت آزمایش شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد لاهیجان، سیروس بیدریغ‌، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با بیان اینکه، این پروژه با حمایت و پیوند سازمان چای، دانشگاه‌، اساتید و دانشجویان نخبه به سرانجام رسیده، گفت: یکی از وظایف محوله به دانشگاه آزاد اسلامی احصای مشکلات جامعه پیرامون خود است و با توجه به این هدف، توسط سازمان چای، یکی از مهم ترین چالش‌های این صنعت در کشور که همان تشخیص کیفیت برگ سبز چای است، به دانشگاه معرفی شد و دانشگاه برای آن راهکاری مبتنی بر دانش و فناوری روز ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کم کردن اثرات تشخیص سلیقه‌ای و اجرای عدالت بیشتر را از دیگر اهداف پروژه دانست و ادامه داد: هدف، تشخیص کیفیت برگ سبز چای با استفاده از هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین بدون استفاده از نیروی انسانی است و بدین روش عدالت بیشتری در نرخ گذاری و تشخیص کیفیت به دست خواهد آمد و در دراز مدت حتی ممکن است به بهبود کیفیت چای خریداری و تولید شده منجر شود و این امر به ما برای اجرای اوامر مقام معظم رهبری جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با بیان اینکه‌، از حدود 50 کارخانه و مزارع چای نمونه برداری صورت گرفته است، بیان داشت: برای اینکه به خبرگی کنونی ماشین دست یابیم،نزدیک به 50 کارخانه و مزراع چای نمونه برداری برای آزمایش‌، آموزش ماشین و برنامه نویسی صورت پذیرفته شده‌، با هوش و خبرگی کنونی ماشین در سطح قابل قبول و معقولی می توان کیفیت برگ سبز چای را تشخیص داد. البته مشکلات تکنیکی و سخت افزاری هم وجود دارد که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان چای مرتفع خواهد شد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه دستگاه با هزینه کم و بر اساس ظاهر برگ سبز چای می تواند، تشخیص خود را انجام دهد، اظهار داشت: این دستگاه برای اولین بار در سطح کشور ساخته شده و دارای هیچ نمونه مشابهه خارجی هم نیست و به صورت قابل قبول می تواند‌، درصد درجه یک یا دو و یا غیر قابل قبول بودن نمونه برای خرید را تشخیص دهد و با برنامه‌ریزی انجام شده‌، می توان جمع بندی کلی در کیفیت و قیمت داشته باشیم.

بیدریغ‌، گام بعدی را اتوماسیون نمودن دستگاه ذکر کرد و اظهار داشت: در گام بعدی‌، ریلی جهت عبور برگ سبز چای به سیستم اضافه می شود، در حین حرکت‌، کیفیت کلی تشخیص داده خواهد شد، که در این صورت کلیه مراحل به صورت خودکار انجام خواهد پذیرفت.

وی چای را یکی از صنایع دارای قدرت محرکه در سطح استان گیلان دانست و افزود : می‌توان با حمایت از این صنعت نرخ بیکاری را در منطقه کاهش محسوسی داد و همچنین دانشگاه و سازمان چای در این فرایند نقش خود را ادا نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در پایان از مسئولین سازمان چای به خاطر به خاطر حمایت های مادی و معنوی جهت انجام این پروژه تشکر کرد.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه مدیران کل امور مدارس سمای رودهن با حضور فریده دوکانه‌ای‌فرد، رئیس و اعضای هیئت رئیسه، رسول اسکندری معاون امور مدارس سمای استان تهران، حجت‌الاسلام محمد نصیری، راهبر فرهنگی امور مدارس سما استان تهران، علیرضا سرمدی مدیر اداری مدارس سمای استان تهران، مدیران و کارکنان سمای واحد رودهن در سالن کنفرانس پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار و معصومه باغبان به‌عنوان مدیرکل امور مدارس سمای رودهن معرفی و از تلاش‌های کوروش حنیفی قدردانی شد.

معاون امور مدارس سمای استان تهران در این مراسم گفت: جابجایی در پست‌های اداری و مسئولیت‌های اجرایی موجب رشد و شکوفایی سازمان‌ها می‌شود و یک امر طبیعی است.

رسول اسکندری افزود: ما در کشور ۳ میلیون دانشجو داریم و از این تعداد یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند، اما در بخش دانش‌آموزی ۱۸ میلیون دانش‌آموز داریم که از این میزان ۱۵۰ هزار نفر در مدارس سما مشغول به تحصیلند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس سما علاوه بر رسالت آموزشی اگر خوب اداره شوند می‌توانند برای دانشگاه مفید باشند و توسعه مدارس سما توسعه دانشگاه را در پی دارد.

معاون امور مدارس سمای استان تهران افزود: مجموعه مدارس سما باید به نحوی اداره شوند که هنگام ثبت‌نام انتخاب اول خانواده‌ها باشند.

اسکندری با اشاره به رشد کمّی و کیفی مدارس و تعامل مثبت دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد: برقراری تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما از اهداف مهم دانشگاه است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با داشتن ۲۵ عضو هیئت علمی تمام‌وقت رشته علوم تربیتی دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه امور تربیتی دانش‌آموزان است.

به گزارش آنا، در این مراسم، کوروش حنیفی به‌عنوان رئیس اداره کارگزینی و رفاه کارکنان و ملیحه عبداللهی به‌عنوان رئیس اداره حقوق و دستمزد معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی