Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@05:55:35 GMT

حمله باج افزاری به یک غول نفتی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۳۱۱

حمله باج افزاری به یک غول نفتی

حمله یک باج افزار باعث شد فعالیت های اداری شرکت نفتی پمکس مکزیک برای مدت کوتاه متوقف شود اما این حمله روی تولید نفت و مخازن تاثیری نداشت.

در حالی که اوپک به نقل از منابع آگاه در شرکت پمکس از این حمله خبر داد، اما خود پمکس وقوع این حمله را تکذیب کرد و گفت: تنها یک تلاش برای حمله به سیستم های این شرکت بوده و روی کمتر از پنج درصد سیستم های رایانه تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بلومبرگ گزارش کرد از برخی از کارمندان پمکس خواسته شده بود در روز دوشنبه وارد سیستم رایانه ای پمکس نشوند.

سخنگوی پمکس گفته بود حمله سایبری تنها یک شایعه بوده است. اما منابع آگاه به رویترز و بلومبرگ گفتند که این حمله یا تلاش برای حمله، با استفاده از باج افزار ریوک انجام گرفته که شرکت هایی با درآمد سالانه بین ۵۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار را هدف می‌گیرد.

باج افزار ریوک از طریق یک بدافزار دیگر وارد شبکه شده و پس از آن رمزنگاری فایل‌ها را آغاز می‌کند. با این حال رمزنگاری با تاخیر انجام می‌گیرد تا نفوذگران فرصت بررسی هدف خود و میزان پولی که می‌توانند از آن باج بگیرند را پیدا کنند.

یک مقام پمکس به رویترز گفت: ما تدابیر لازم را در سطح ملی برای مبارزه با باج افزار ریوک که سرورهای مختلف پمکس در کشور را آلوده کرده است، به کار گرفته‌ایم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این خبر منعکس کننده بخش تاریک بکارگیری فناوری دیجیتالی توسط صنعت نفت است. هر چه وابستگی به چنین فناوری بیشتر می‌شود، شرکت‌ها به اهداف بزرگتری تبدیل می‌شوند. با این حال برای شرکت‌های نفتی تهدید سایبری بسیار بزرگتر از شرکت‌هایی با اندازه مشابه در صنایع دیگر است زیرا نفت و گاز کالاهایی با اهمیت استراتژیک هستند و مکزیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ظاهرا پمکس موفق شد به سرعت در برابر این حمله واکنش نشان داده و آن را خنثی کند که نشان می‌دهد این شرکت برای چنین حمله‌ای آماده بوده است./ایسنا

بیشتر بخوانیم: اخاذی باج افزار «ریوک» از روزنامه های بزرگ

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نرم افزار «جامع تفاسیر نور» توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران عرضه شده است.

ارائه متن ۹۰۳ عنوان کتاب و رساله در ۳۵۷۷ جلد از منابع مهم قرآنی، نمایش متن قرآن با قابلیت‌های متنوع، ۱۳۷ ترجمه به ۳۳ زبان دنیا به همراه مقایسه بین ترجمه‌ها و آیات و اتصال آیات به ۴۰۴ تفسیر مهم شیعه و اهل سنت از ویژگی‌های این نرم افزار است.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • پس از به‌روزرسانی، آیفون ۱۵ هنوز هم داغ می‌کند؟
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 
  • بزرگترین شرکت خدمات میدان نفتی جهان از روسیه خارج نمی‌شود
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد