Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پذیرفتن لایحه FATF امنیت کشور را به خطر می اندازد، گفت: کشور ایران مخالفتی با شفافیت و مبارزه با پولشویی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص پیامدهای لایحه FATF از سوی کشور ایران، گفت: موضوع این لایحه در چارچوب رژیم های بین المللی تعریف  شده است که این سازمان ها برای تسلط بر صحنه بین الملل اقداماتی را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بندهای لایحه FATF افزود: این لایحه در اتحادیه بین المللی مبارزه با پولشویی قرار دارد که یک سازمان همکاری بین دولت ها بوده و وظیفه کار مبارزه با پولشویی را بر عهده می گیرد.

صدقی هدف از تشکیل این لایحه را شفاقیت حساب های بانکی و نرسیدن پول به دست صهیونیست ها دانست و عنوان کرد: کشورایران مخالفتی با شفافیت و مبارزه با پولشویی ندارد اما عمل به این طرح باعث می شود تمام تراکنش های مالی مشاهده شود که خود نقص حاکمیت کشور را نشان می دهد. 

وی تصریح کرد: این لایحه بخشی از کنترل فضای منطقی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد و باید برای مبارزه با پولشویی قوانین و مقررات داخلی وضع شود.

 کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: لایحه FATF علاوه بر آنکه هیچ کمکی به کشور نمی کند بلکه امنیت کشور را به مخادره می اندازد. 

صدقی با بیان اینکه عاقلانه نیست اطلاعات و تراکنش های بانکی کشور در دید تمامی دولتمردان کشورهای دیگر قرار گیرد، اظهار کرد: پشتوانه این لایحه سازمان های جاسوسی قرار دارند که با این وجود هیچ کشوری حاضر به پذیرفتن آن نخواهد بود وهمچون برجام هیچ مشکل و تحریمی را در کشور حل نمی کند.

وی اذعان کرد: امضا کردن این لایحه بازهم بر روی تحریم های جمهوری اسلامی ایران تاثیری نخواهد گذاشت همانطور که در برجام توان هسته ای کشور گرفته شد در این لایحه دشمنان دست به تراکنش های مالی خواهند زد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: دشمن از هرطریقی و با هدف تسلط بر توانایی های کشور تلاش می کند و با پذیرفتن این لایحه تحریم ها همچنان باقی است.

صدقی با تاکید بر اینکه با پذیرفتن این لایحه حقوق ملت ایران پایمال می شود، گفت: با این لوایح مشکلات و تحریم های کشور هرگز حل نخواهد شد، بلکه اقتصادمقاومتی، تکیه بر جوانان و دانش نخبگان مشکلات را حل می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897743

دیگر خبرها

  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد