Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نشست با مدیران پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بیان کرد: تجارت و بازرگانی مانعی برای تولید و صنعت نیست و بدون توجه به بازار، صنعت و تولید هم رشد نخواهد کرد و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی روی تبیین این موضوع با در نظر گرفتن توجه به اطلاع رسانی کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر توجه به حوزه پژوهشگران خطاب به اعضای جلسه، تصریح کرد: پژوهش‌های بازرگانی با در نظر گرفتن نقطه نظرات مدیران حوزه اجرایی، دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی درون و برون وزارتخانه، اصناف، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های تولیدی باشد و این حوزه‌ها را نیز در مطالعات و پژوهش‌های خود وارد و دخیل کنید تا مطالعات و پژوهش‌ها در تعامل با حوزه اجرا رقم بخورد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعامل موسسه با تنظیم بازار، تصریح کرد: تنظیم بازار چیزی جز تنظیم ورود و خروج کالا و کنترل عرضه و تقاضا نیست و کار تنظیم بازار از جنس مداخله گری است و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی روی مصوبات گرفته شده در ستاد تنظیم بازار کار مطالعاتی و پژوهشی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: تشکیل اتاق فکر تولید/ بهره مندی از تجربیات صاحبنظران صنعت و اقتصاد در رفع موانع تولید

مدرس خیابانی همچنین با اشاره به راه اندازی میز صادرات دانش بنیان‌ها در سازمان توسعه تجارت ایران، اضافه کرد: موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با استفاده از کارگروه‌هایی که دارد روی موضوع رسوخ فناوری نوین در حوزه تجارت و بازرگانی کار مطالعاتی انجام دهد.

او در خصوص برنامه‌های موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بیان کرد: موسسه در حال بر روی نحوه قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جهت اصلاحات مورد نیاز و ارایه مکانیزم‌های جدید است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی همچنین اضافه کرد: این موسسه در حال بررسی قانون مقررات صادرات و واردات فعلی (مصوب ۱۳۷۲) و تغییراتی در جهت حمایت از تولید و توسعه صادرات غیرنفتی است.

مدرس خیابانی با تأکید بر این نکته که موسسه روی موضوع تعیین تعرفه‌های فصلی نیز می‌تواند کار پژوهشی انجام دهد، گفت: به غیر از برنج حداقل ۱۰ کالای دیگر می‌تواند در کتاب کد‌های تعرفه سال ۹۹ شامل تعرفه فصلی شود و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با همکاری ستاد تنظیم بازار و دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت روی این موضوع کار کند.

او در ادامه با اشاره به اینکه اساتید و صاحب نظران حوزه تجارت و بازرگانی و صنعت در موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی جمع شده اند، اضافه کرد: موسسه به یک سازماندهی و ساماندهی مجدد در زمینه تقسیم نقش‌ها و وظایف بر اساس تقاضای بیرونی و موضوعات روز کشور نیازمند است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی همچنین با تقدیر و تشکر از رویکرد نوین موسسه افزود: موسسه از پژوهش‌های علمی صرف به سمت ارایه راهکار‌های علمی و عملی برای حل و فصل مسایل واقعی و به روز کشور و مردم رفته است و این رویکرد باید حفظ و تقویت بشود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه روی آثار شاخص‌های کلان اقتصادی مانند تورم و نرخ ارز و .. در نرخ خدمات و قیمت کالا‌ها مطالعه و پژوهش شود، گفت: دانش موسسه باید به سمت حل و فصل مسایل روز مردم و کشور بیاید.

او همچنین با تأکید بر ضرورت ارایه و اطلاع رسانی دستاورد‌های مطالعاتی کوتاه مدت موسسه، افزود: به تناسب خروجی‌ها و دستاورد‌های مطالعاتی و پژوهشی به دست آمده در پروژه‌ها باید آن را اطلاع رسانی کنید و منتظر گره زدن این دستاورد‌ها با خروجی‌های بیشتر نمانید که البته نقش روابط عمومی و رسانه در این حوزه بسیار مهم است.

گفتنی است که نشست قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با مدیران پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی امروز چهارشنبه در محل موسسه برگزار شد.

انتهای پیام/

راه اندازی میز صادرات دانش بنیان‌ها در سازمان توسعه تجارت ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص آران و بیدگل گفت: برای تهیه این بسته‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های خیران شهرستان هزینه شده است.


دکتر تقی نمکی افزود: چای، حبوبات، گوشت و برنج و ماکارونی از جمله مواد این بسته‌های معیشتی است که به همت اعضای موسسه تهیه شده است. 

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • اجرای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان
  • بازدید نوروزی بیش از ۲۸ هزار نفر از سد‌های گردشگرپذیر آذربایجان غربی
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • طغیان رودخانه فصلی شیرکوه