Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@03:17:22 GMT

موتور دیزلی 457 و گیربکس 16سرعته داخلی سازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۳۹۹

موتور دیزلی 457 و گیربکس 16سرعته داخلی سازی می شود

شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو قطعات تفاهم نامه‌ای با شرکت های ایدم و چرخشگر در زمینه ساخت و بومی سازی موتور شش سیلندر دیزلی OM457 و گیربکس دستی 16سرعته و اتوماتیک امضا کرد.

به گزارش مشرق، این تفاهم نامه ها با حضور فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو و وفادار نایب رئیس هیات مدیره، بین مدیران عامل شرکت‌های ساپکو، ایدم و چرخشگر به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در این زمینه گفت: با ساخت و خودکفایی موتور شش سلیندر دیزل OM457 با قابلیت استاندارد یورو5 علاوه بر افزایش سهم ایدم در خدمات پس از فروش، ‌کشور از واردات موتورهای دیزلی بی نیاز می شود.

وی افزود : با ساخت و خودکفایی موتور OM457 گیربکس متناسب با آن توسط شرکت های ایدم و چرخشگر، نوسازی تمامی ناوگان حمل ونقل جاده ای و عمومی کشور توسط ایران خودرو دیزل فراهم خواهد شد.

پیرمحمدی خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه انجام شده حداکثر در مدت 18 ماه پس از عقد قرارداد تولید انبوه موتور آغاز می شود.

وی تاکید کرد: قرارداد تضمین خرید با تیراژ 30 هزار دستگاه در مدت سه سال بین طرفین منعقد شد. ساخت این موتور برای مصارف مختلف از جمله کامیون، کشنده، اتوبوس، دیزل ژنراتور، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و کشتیرانی کاربرد دارد.

پیرمحمدی در پایان هدف از طرح جهاد خودکفایی را کاهش وابستگی به خارج، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی عنوان کرد.

مدیرعامل ساپکو در زمینه ساخت و خودکفایی گیربکس دستی 16 سرعته و تامین گیربکس اتوماتیک توسط چرخشگر اظهار کرد: ‌حداکثر طی مدت 24 ماه پس از عقد قرارداد تولید انبوه گیربکس آغاز شود .

وی خاطرنشان کرد: برای گیربکس دستی تیراژ سالانه 15 هزاردستگاه و گیربکس اتوماتیک هم 15 هزار دستگاه مورد نیاز ایران خودرو است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور

شرکت کرمان موتور از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با محصولات برقی این شرکت خبر داد. با امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، نوسازی تاکسی‌های فرسوده تهران توسط کرمان موتور با ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

به گزارش عصر ایران، بر اساس این موافقت نامه که از سوی شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران و سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور به امضاء رسید، کرمان موتور متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.

در همین زمینه فراخوانی صادر خواهد شد و مالکان تاکسی مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلات قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می‌توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام نمایند.

شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی‌های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو‌های برقی اختصاص و تجهیز کرده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری‌های این خودرو‌ها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می‌شوند؛ بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت.

در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد: با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودرو‌های شخصی در کشور حس می‌شود، اولین شرکتی که خودرو‌های برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود.

خودرویی که تاییدیه‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی می‌باشد و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای خودرو!
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • آخرین پیش‌بینی انیشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای برای خودرو
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای برای خودرو