Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@21:43:47 GMT

داور بازی ایران و عراق کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۴۲۷

صراط:

آخرین مسابقه تیم ملی کشورمان در دور رفت مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پنجشنبه ۲۳ آبان (فردا) عصر در کشور اردن و با سوت "کریشانتا دیلان پریرا" داور اهل سریلانکا برگزار می شود. این داور با ۴۱ سال سن جزو داوران چندان مطرح قاره کهن به حساب نمی آید.

*آخرین قضاوت پریرا!

به گزارش مشرق دیلان پریرا آخرین بار برای نمایندگان کشورمان، در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا دیدار تیم پرسپولیس مقابل السد را سوت زد که با برد ۰-۲ نماینده کشورمان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه دیدار رفت دو تیم در همان تورنمنت را نیز همین پریرا سوت زده بود که السد با یک گل برنده از زمین خارج شد.

*قضاوت جنجالی دیلان پریرا در کربلا!

اما نکته جالب توجه درباره این داور این است که او قاضی بازی جنجالی الزوراء و ذوب آهن هم بود. مسابقه ای که در چارچوب لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ در کربلا برگزار شد و با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید و تماشاگران عراقی در پایان به داخل زمین رفته و بازیکنان تیم کشورمان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در جریان همان درگیری ها میلاد فخرالدینی نیز توسط داور سریلانکایی با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

بیشتر بخوانید:

به‌یادماندنی‌ترین دیدارهای ایران و عراق +تاریخچه کامل و عکس و جدول

*تاکنون برای عراق سوت نزده!

این داور سریلانکایی هرگز دیدارهای تیم ملی عراق را سوت نزده است اما تاکنون تنها دو بار در تیم داوری دیدارهای تیم ملی کشور عراق حضور داشته است که هر دو بازی در جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا بوده است. دیدار مقابل ژاپن و اردن که یک باخت و یک برد حاصلش برای ملی پوشان عراقی بود.

*آمار کلی دیلان پریرا برای تیمهای ایرانی!

دیلان پریرا تاکنون در ۱۶ دیدار در چارچوب مسابقات ملی، زیر ۲۳ سال و لیگ قهرمانان آسیا قضاوت دیدار تیم های ایرانی را برعهده داشته که از این تعداد ۹ برد، ۴ تساوی و ۳ باخت سهم ایران بوده است. ۹ بردی که یکی برای تیم ملی کشورمان، ۳ برد برای پرسپولیس ویک پیروزی سهم استقلال، تراکتور، سپاهان، نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بود. ۴ تساوی که ۲ بار آن سهم استقلال و دو بار دیگر سهم ذوب آهن و پرسپولیس بوده است و ۳ باختی که با این داور داشتیم هم یک بازی با تیم زیر ۲۳ سال در ۱۲۰ دقیقه مقابل ژاپن و دو بار با حضور تیم های ذوب آهن و پرسپولیس بوده است.

*داور مصاف جنجالی با قطر!

از نکات تاریک در قضاوت های این داور سریلانکایی می‌توان به قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرد که با مدیریت ضعیف او این بازی در دقایق پایانی به جنجال کشیده شد و با تصمیم فیفا چندین محروم از دو تیم از جمله سردار آزمون و جواد نکونام و جرایم نقدی سنگین برای تیم های ایران و قطر به دنبال داشت. هر چند که تیم ملی کشورمان با هدایت کارلوس کی روش در پایان ۰-۲ برنده زمین را ترک کرد.

*هفدهمین مصاف، بازی سرنوشت ساز!

با توجه به امتیازات تقسیم شده تا این مرحله از دور مقدماتی جام جهانی در گروه تیم ملی کشورمان، قطعا بازی پنجشنبه عراق – ایران در اردن از حساسیتی ویژه برخوردار است و سوتهای پریرا نقش تعیین کننده ای در نتیجه و حتی صعود یکی از این دو تیم به دور بعد مسابقات خواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ایرن عراق فوتبال صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • کارشناسی داوری دیدار استقلال و شمس آذر
  • حاشیه دیدار استقلال و شمس آذر| حضور مدافع سابق، اعتراض به داور و شعار ویژه برای گلزن آبی‌ها
  • لیست داوران جام حذفی انگلیس؛ مایکل اولیور داور دیدار منچسترسیتی - چلسی
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟
  • بارسلونا تاوان اشتباهات این دو ستاره را داد
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴