Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@22:09:54 GMT

(فیلم) گاف محمدجواد ظریف به زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۴۵۸

‍‍‍‍‍‍

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در یک اجلاس سالانه به قزاقستان سفر کرده بود، در حین سخنرانی یک جمله را برعکس گفت.
صبح دوشنبه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در اجلاس سالانه «کلوپ آستانه» عازم قزاقستان شد. وی به عنوان «سخنران ویژه» افتتاحیه این کلوپ سخنرانی کرد. علاوه بر این، در «پنل خلع سلاح و عدم اشاعه کلوپ آستانه» نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی در همین سخنرانی، ظاهرا ظریف خواست بگوید که «ما در جلوگیری از پایمال و تضعیف شدن حقوق‌مان مصمم هستیم»، اما به جای این جمله، گفت: «ما قویا با جلوگیری از پایمال شدن حقوق‌مان مخالف هستیم.»
نسخه انگلیسی اظهارات ظریف:
We do not want to produce nuclear weapons, but we are dead set against preventing our rights from being undermined and trampled upon. This is the bottom line      ترجمه فارسی اظهارات ظریف:
«ما نمی‌خواهیم تسلیحات هسته‌ای بسازیم. اما قویا با جلوگیری از پایمال و تضعیف شدن حقوق‌مان مخالف هستیم. این لب کلام است.»
ظریف با به کارگیری واژه «against» به جای «on» معنای عبارت خود را تغییر داد.
ترجمه کامل اظهارات ظریف:
«ما نمی‌خواهیم تسلیحات هسته‌ای بسازیم. اما قویا با جلوگیری از پایمال و تضعیف شدن حقوق‌مان مخالف هستیم. این لب کلام است. حتی اگر آن چیزی که در زمینه عادی‌سازی اقتصادی (در برجام) به ایران وعده داد شد، به طور جزئی عملی شود، آماده‌ایم که حُسن نیت نشان دهیم و به اجرای کامل برجام بازگردیم. (اما) اگر عملی نشود، ما متاسفانه این مسیر را ادامه خواهیم داد؛ که البته این مجددا همان مسیر بازی حاصل جمع صفر است. مسیری که به باخت همه منجر خواهد شد. اما این مسیری است که ما چاره‌ای جز حرکت در آن نداریم.»   گفتنی است که در جریان همین سفر ظریف، دانشگاه اوراسیای قزاقستان به او عنوان «پروفسور افتخاری» اعطا کرد.            

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوتی محمدجواد ظریف تسلیحات هسته ای کلوپ آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، در روزهای گذشته ویدیویی از هوادار استقلال در فضای مجازی منتشر شد که بازخورد زیادی داشت. در این ویدیو محمدجواد نصیرمقدم با دست فوتبال بازی می‌کرد.

او بعد از انتشار این ویدیو در گفت‌وگویی اعلام کرد به استقلال علاقه زیادی دارد و امیدوار است روزی در تمرین تیم محبوبش حاضر شود که امروز این اتفاق با دعوت جواد نکونام سرمربی استقلال رخ داد.

محمدجواد علاوه بر دیدار با مربیان و بازیکنان استقلال، به تماشای تمرین نشست و در پایان هم کنار بازیکنان فوتبال بازی کرد. همچنین جواد نکونام لباس استقلال را به این هوادار عزیز هدیه داد و تصویری هم به یادگار، با یکدیگر ثبت کردند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898851

دیگر خبرها

  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • شوک به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه