Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جواد رنج کش» از اجرای ۱۰۵ برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد.

«جواد رنج کش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با بزرگداشت هفته کتاب و کتاب خوانی، اجرای ۱۰۵ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه های ۱۰ گانه نهادی و مشارکتی شهرستان آران و بیدگل برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع آموزش خانواده، شب شعر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان، نشست تخصصی کتابخوان کودک، بازدید مدارس از کتابخانه ها، تجدید پیمان با آرمانهای شهدا و ده ها برنامه فرهنگی دیگر از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

رنج کش بیان داشت: همچنین در هفته کتاب و کتابخوانی، بخش تخصصی کودک در کتابخانه عمومی استاد عباس موذن پور آرانی راه اندازی خواهد شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه کتابخانه های عمومی می توانند نقش موثری در توسعه و پیشرفت و آبادانی جامعه ایفا کنند گفت: دین اسلام دین کتاب و کتابت است و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در میان ادیان است.

 

رنج کش با اشاره به این نکته که مطالعه نقش موثری در سلامت روان جامعه ایفا می کند، گفت: اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور ترویج کنیم بدین وسیله بخش بزرگی از وظایف دولت جمهوری اسلامی محقق خواهد شد.

 

بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد وحدت اصفهان خبرگزاری شبستان کانون های مساجد مسجد استان بوشهر هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان آران و بیدگل هفته کتاب و کتابخوانی آران و بیدگل هفته کتاب کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسین زاده ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به امانت گرفتن یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰ نسخه کتاب در سال ۱۴۰۲ از کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: این شاخص به نسبت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که ۹۳ درصد آن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

حسین زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی و مرجع در کتابخانه‌های عمومی خوزستان موجود است که علاقمندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهدای ۸۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در این شاخص نیز رشد ۱۴۳ درصدی حاصل شده که امیدواریم امسال با طرح اهدای کتاب اهدای زندگی و با مشارکت مردم جذب بیشتری اتفاق بیفتد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به رشد ۱۹ درصدی عضویت در کتابخانه‌ها، گفت: پارسال ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به عضویت درآمدند، در حالی که این رقم ۹۶ هزار و ۸۹۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار و ۷۶۸ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی خوزستان، بیان کرد: مرجع مجازی یکی از خدمات کتابخانه‌ای عمومی محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۸۶ مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی دانلود شده است.

کد خبر 6077977

دیگر خبرها

  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر
  • ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان تهران اضافه شد