Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:47:14 GMT

افزایش ۴ برابری دانشجویان خارجی در گروه علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۶۹۷

افزایش ۴ برابری دانشجویان خارجی در گروه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی توسعه کیفی آموزش علوم پزشکی در راستای استانداردهای بین المللی و نیازهای ملی را یکی از اهداف مهم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: در قالب این بسته ها اعتباربخشی دانشگاه های علوم پزشکی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بیمارستان های آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته و مسیر بعدی اعتباربخشی دانشکده ها و کوریکولوم های آموزشی است. باید ارزیابی ها را روش محور کنیم و از مداخله قضاوت های فردی ارزیابان پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی داریم گفت: ظرفیت خیلی زیادی برای جذب دانشجوی خارجی داریم تا صندلی های خالی در برخی رشته های تخصصی و فوق تخصصی و دکتری با دانشجویان خارجی پر شود.

لاریجانی ادامه داد: آمایش بین الملل روشن کرده که کدام منطقه باتوجه به ظرفیت های خود با کدام کشورها کار علمی کند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به سامانه education Iran اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه بستر خوبی است برای اینکه دانشگاه ها برنامه های آموزشی خود را در این سامانه قرار دهند و باید از این بستر استفاده کنند. به دانشگاهها این اختیار داده شده تا متناسب با داوطلبی که از کشورهای مختلف می آید دوره های خود را تطبیق دهند.  

وی از ۴ برابر شدن تعداد دانشجوی خارجی در چندسال گذشته خبر داد و گفت: اکنون از ۴۲ کشور دانشجوی خارجی داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی بانک سوالات آزمون های علوم پزشکی گفت: ۳ هزار عضو هیئت علمی بیش از ۴۰ هزار سوال را در بانک سوال قرار داده اند و بسیاری از این کارها و همچنین برگزار الکترونیکی آزمون ها بخش قابل توجهی از هزینه ها را کاهش داده است.

وی عنوان کرد: با راه اندازی مراکز آزمون مهارتی تمام دانشجویان پزشکی ارزیابی مهارتی می شوند و بعد از این ارزیابی می توانند وارد مراحل دیگر شوند؛ که این امر در ارتقای کیفی آموزش پزشکی بسیار موثر است.

لاریجانی به توسعه زیرساخت های آموزش علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: حدود ۲ هزار عضو هیئت علمی به زودی وارد دانشگاهها می شوند و تعداد اعضای هیئت علمی و پست های خالی گرفته شده و با طراحی الگوی جامع اعضای هیئت علمی سعی بر این است که این تعداد عادلانه توزیع شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از راه اندازی سامانه های متعدد در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت سخن گفت و اظهار داشت: مجازی سازی فرایندها باعث تکمیل اطلاعات و بالا رفتن امنیت در سیستم آموزش است.

دکتر لاریجانی گفت: از ردیف های ستادی ۲.۲ اعتبار وارد سیستم آموزش و ۸.۵ درصد اعتبارات در دانشگاهها وارد آموزش می شود و لازم است با حمایت های بالادستی حمایت های بیشتری از این حوزه صورت گیرد.

وی افزود: هر هفته حداقل یک جلسه در حوزه آموزش به صورت مجازی با دانشگاهها برگزار می شود به عنوان مثال در آموزش دانش پژوهی آموزشی ۱۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی به صورت مجازی آموزش دیدند و این ظرفیت قابل گسترش است.

کد خبر 4771612 زهره بال

منبع: مهر

کلیدواژه: باقر لاریجانی آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی علی خاکی صدیق دانشگاه پیام نور تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه رئیس پیشین و سرپرست جدید دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، معاونان و روسای دانشکده‌ها امروز، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. در ایبن آیین با حکمی از سوی دکتر معتمدی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عیسوی، به عنوان «سرپرست دانشکده اقتصاد» دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد.

در این حکم آمده است:
«نظر به مراتب تعهد، تدین، روحیه انقلابی و صلاحیت‌های علمی و تجربیات ارزشمند اجرایی و علمی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشکده اقتصاد» منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از درگاه باری تعالی و با درایت و مدیریت جنابعالی و جلب مشارکت همکاران محترم هیئت علمی و کارکنان محترم زمینه ارتقاء جایگاه رفیع دانشگاه علامه‌طباطبائی در حوزه‌های مهم علمی و آموزشی فراهم شود.

اهم انتظارات از جنابعالی در مدیریت آن دانشکده عبارتست از:

- حضور مستمر و تمام وقت در دانشکده و رسیدگی به امور دانشکده و دانشگاه

نظارت و پیگیری تحقق برنامه‌های راهبردی دانشکده در سال جاری و تلاش جدی برای ارائه برنامه راهبردی دانشکده در سال‌های آتی با توجه به افق‌های ترسیم شده برای برنامه راهبردی دانشگاه

 افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده با تاکید برتحصیلات تکمیلی

 اهتمام ویژه بر کیفیت‌بخشی دوره‌های کارشناسی و استفاده از ظرفیت تمامی استادان در این دوره

تلاش و اهتمام جدی در راستای هدفمندسازی امور علمی، آموزشی و پژوهشی گروه‌های آموزشی برای تحقق نقش حل‌المسائلی پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی

استفاده جدی از ظرفیت گروه‌های آموزشی در راستای تحول در علوم انسانی با تمرکز بر روزآمدی، کارآمدی، اسلامی‌سازی و بومی‌سازی در قالب مبتنی بر برنامه‌های بلند و میان‌مدت

 تلاش در جهت رشد تولیدات علمی‌پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌خصوص با نگاه ویژه به اثرگذاری در سطح بین‌المللی با تمرکز بر تولید آثار کثیرالاستناد

- برنامه‌ریزی برای ارتقا سطح شایستگی‌های علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای ارتباط با صنعت (جامعه) دانشجویان از طریق مراکز رشد و فناوری»

معتمدی با اهدای لوح، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده دکتر تیمور محمدی در مدت مسئولیت ریاست دانشکده اقتصاد دانشگاه، قدردانی کرد.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم