Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه باقرزاده رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: انجماد یکی از روش‌های نگهداری طولانی مدت مواد غذایی است که یکی از مهمترین روش‌های برای این امر استفاده از سرما و انجماد است.

او افزود:هدف نگهداری موادغذایی جلوگیری از تغییرات نامطلوب  غذا در فاصله زمانی بین تولید و مصرف است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرزاده ادامه داد: سرما باعث جلوگیری از رشد میکروب‌ها و فعالیت انزیم‌های درون مواد غذایی یا کند شدن فعالیت آن‌ها می‌شود که عمل انجماد باعث کاهش سریع تعدادمیکروارگانیسم‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه برای خارج کردن گوشت از حالت انجماد از روش‌های نادرست مانند حرارت دادن، خیساندن در آب گرم نباید استفاده شود ، افزود: جهت رفع انجماد مواد پروتئینی اصولی‌ترین روش این است که ۲۴ ساعت قبل از مصرف ماده غذایی منجمد را از فریزر به داخل یخچال منتقل کنیم.

باقرزاده در ادامه گفت: از روش‌های نگهداری مواد غذایی می توان به استفاده از حرارت، برودت و انجماد، خشک کردن، استفاده از مواد شیمیایی، غلیظ کردن، دود دادن، استفاده از اشعه، تخمیر و استفاده از انبار و سیلو اشاره کرد.

او افزود:روش‌های نگهداری اصولا بر مبنای حرارت دادن و حذف آب به خاطر جلوگیری از رشد میکروب‌ها و فعالیت آنزیم‌ها است.

رئیس انجمن استان البرز با اشاره به توصیه‌های لازم در خصوص مدت نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر گفت : مدت نگهداری گوشت تازه ۲ تا ۳ روز در یخچال و ۶تا ۹ ماه در فریزر، مرغ تازه ۱ تا ۲ روز در یخچال و ۳ تا ۴ ماه در فریزر، گوشت چرخ کرده ۱۲ ساعت در یخچال و ۳ ماه در فریزر، ماهی تازه ۱ تا ۲ روز در یخچال، ۳تا ۵ ماه در فریزر، سبزی خورد شده ۱۲ ماه در فریزر نگهداری شود.

انتهای پیام/ر.و

روش های مناسب انجمادمواد غذایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه انجماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 

فاطمه ترکمان اسدی گفت: ۴۰ تن و ۹۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی و ماه رمضان از سوی مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی تا ۲۵ فروردین امسال در این استان کشف و معدوم شده است.

او گفت: طرح بهداشت سلامت نوروزی و ماه رمضان از نیمه اسفند سال گذشته با بهره گیری از ۱۵ تیم آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد بازرس فعال در تیم بازرسی مرکز بهداشت شهرستان ۳۲ نفر، کل حجم کاری انجام شده ۳۸ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید