Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@02:35:14 GMT

هویت «بانویی در خز» مشخص شد + تصویر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۷۹۷

هویت «بانویی در خز» مشخص شد + تصویر

 برای سال‌های متمادی گمان می‌شد که تابلو نقاشی مشهور «بانویی در خز» که یک بار در موزه لوور فرانسه به نمایش گذاشته شده بود، در قرن شانزدهم میلادی و توسط «اِل گِرکو» هنرمند یونانی خلق شده است.

حالا کارشناسان جزئیات بیشتری را درباره این تابلو نقاشی که این روزها در موزه «گلاسگو» نگهداری می‌شود،‌ مشخص کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تحقیقات اخیر، این تابلو توسط «آلونسو سانچز کوئلو» نقاش اسپانیایی که برای کشیدن پرتره شهرت داشت، نقاشی شده است.

هویت نقاش این اثر هنری برای بیش از ۱۰۰ سال موضوع بحث کارشناسان مختلف بود. بررسی‌های علمی روی این تابلو نقاشی از سال ۲۰۱۴ و در موزه «دل پرادو»‌ واقع در مادرید آغاز شد. سپس کارشناسان دیگری از دانشگاه و موزه «گلاسگو»، تابلو نقاشی «بانویی در خز» را با دیگر آثار «اِل گِرکو» و دیگر هنرمندان هم دوره او همچون «کوئلو»‌ مطابقت دادند.

دکتر «مارک ریچر» که به عنوان یکی از کارشناسان در پروژه تحقیقاتی اخیر تشخیص هویت نقاش این تابلو نقاشی حضور داشت، بیان کرد: «کارشناسان دریافتند برای رنگ‌آمیزی پس زمینه تابلو نقاشی «بانویی در خز» از رنگ خاکستری روشن استفاده شده است و این موضوع با آثار «اِل گِرکو» مغایرت دارد؛ چراکه او برای رنگ‌آمیزی پس زمینه آثارش از قهوه‌ای مایل به قرمز استفاده می‌کرد.»

او افزود: «جزئیاتی از این دست کافی است تا مشخص شود این تابلو نقاشی به «اِل گِرکو» تعلق ندارد.»‌

همچنین ویژگی‌هایی همچون ‌نوع لباس، جواهرات و مقام شخصی که در این تابلو نقاشی به تصویر کشیده شده است، توسط کارشناسان تابلوهای نقاشی اسپانیایی با دیگر پرتره‌های اسپانیایی مقایسه شده است.

«آلونسو سانچز کوئلو» هنرمند اسپانیایی است که در ۱۵۳۱ به دنیا آمد و در سال ۱۵۸۸ درگذشت. او بیشتر برای خلق پرتره‌های افراد سلطنتی، رسمی و سنتی شناخته می‌شود. اما حالا به نظر می‌رسد او تابلوهایی غیررسمی همچون «بانویی در خز» را نیز خلق کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تابلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر از سد کویت عبور کند و به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

در این دیدار سعید احمدعباسی لژیونر ایرانی تیم «وینیا آلبالی» اسپانیا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و موفق ۲ گل به ثمر برساند تا در مجموع با ۶ گل آقای گل این مسابقات باشد.

تیم «وینیا آلبالی» به دنبال پیروزی تیم ملی ایران به تمجید از عملکرد سعید احمدعباسی پرداخت و با انتشار ویدئویی از گل‌های این بازیکن در دیدار برابر کویت نوشت: احمدعباسی در پیروزی ۴ بر صفر ایران برابر کویت ۲ گل دیگر به ثمر رساند. پارسی‌ها به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند و در مرحله بعد به مصاف قرقیزستان خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • تنها بانویی که فرمانده‌ی سپاه پاسداران شد
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • رقابت بارسا با یونایتد و بایرن برای ستاره اسپانیایی