Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:16:55 GMT

ارتش بولیوی حمایت خود را از دولت جدید اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۸۲۱

ارتش بولیوی حمایت خود را از دولت جدید اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، «ویلیام کالیمان»، فرمانده نیروهای مسلح بولیوی، حمایت خود را از سناتور «جنینه آنز»، که خود را رئیس جمهور موقت بولیوی نامیده، اعلام کرد.

فرمانده نیروهای مسلح بولیوی در نامه‌ای منتشر شده اعلام کرده که است براساس قانون و ضوابط ما در خدمت «جنینه آنز»، رئیس جمهور موقت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنینه آنز ۵۲ ساله، معاون دوم مجلس سنای بولیوی روز گذشته با وجود به حد نصاب نرسیدن پارلمان خود را رئیس جمهوری این کشور معرفی کرد و از لزوم «ایجاد فضای صلح اجتماعی» در داخل کشور سخن گفت.

این سناتور راستگرا همچنین گفت که خواهان برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن است. 

بولیوی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اواخر اکتبر، با یک بحران سیاسی جدی روبرو شده است.

«اوو مورالس»، رئیس جمهوری سابق بولیوی که در انتخابات به پیروزی رسیده بود، اوایل همین هفته پس از درخواست فرمانده ارتش، مجبور به واگذاری قدرت شد و پس از آن به مکزیک پناهنده شد.

با وجود آن که بسیاری از کشورها تحولات اخیر در بولیوی را کودتا خوانده‌اند، اما دولت آمریکا از اقدام ارتش بولیوی علیه رئیس جمهور سابق این کشور حمایت کرده و دولت جدید بولیوی را به رسمیت شناخته است.

کد خبر 4771623

منبع: مهر

کلیدواژه: بولیوی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق سوریه فلسطین ایران دونالد ترامپ ترکیه روسیه لبنان عربستان سعودی برجام بولیوی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا


 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ورزشکاران لایق کشتی فرنگی قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند شما عزیزان در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا در قیرقیزستان که پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان حاصل شد، شعف و شادمانی ملت بزرگ ایران را دو چندان نمود.

این پیروزی درخشان را که نشان دیگری از شایستگی و سرآمد بودن شما فرزندان غیور کشور در فتح قله‌های افتخار است، به ملت شریف ایران و به‌ویژه جامعه ورزشی کشور تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات شما ورزشکاران و همه مربیان و کادر فنی تیم کشتی فرنگی صمیمانه سپاسگزارم.

امیدوارم با تداوم تلاش و پویایی خود شاهد موفقیت روزافزونتان در دیگر مسابقات ورزشی باشیم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد
  • پیام تبریک فرمانده فراجا خوزستان به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی