Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:59:03 GMT

تولد گوسفند با دو دهان و سه زبان در درگز

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۸۴۷

تولد گوسفند با دو دهان و سه زبان در درگز

روز گذشته یک بره با دو دهان و سه زبان که از ناحیه چشم هم دچار مشکل بود و ترکیب سر او با بره‌های معمولی تفاوت داشت در روستای برج قلعه درگز به دنیا آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شاهوردی‌زاده در گفتگو با صبح توس از تولد یک بره عجیب الخلقه در روستای برج قلعه شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: صبح روز گذشته از یک رأس میش، بره ای به دنیا آمد که دارای دو دهان و سه زبان بوده، ترکیب سر او با بره های معمولی تفاوت دارد و یک چشم او ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند درگزی که مدت دوازده سال است به شغل دامداری مشغول بوده و قریب به پنجاه رأس گوسفند دارد، توضیح داد: مادر این بره مدت چهار سال است که به صورت یک در میان گوسفند مرده به دنیا می آورد؛ به عبارت بهتر، در طی این چهار سال، همواره بره اول که سه ماه از انعقاد نطفه آن گذشته در شکم مادر می میرد ولی بره بعدی زنده و سالم به دنیا می آید.

وی افزود: بر خلاف 4 سال گذشته، اینبار بره اول زنده به دنیا آمد اما با یک سری نقص هایی که فکر نمی کنم تاکنون کسی مانند آن را مشاهده کرده باشد؛ علاوه بر موارد مذکور صدای این حیوان هم متفاوت است و انگار دو بره به طور همزمان در حال صدا کردن هستند.

شاهوردی زاده تاکید کرد: بالاخره این هم یکی از مخلوقات خداست و باید خدا را بابت تمام نعماتی که بر ما ارزانی داشته شکر کنیم؛ اما به دلیل اینکه بره از چند ناحیه دچار مشکل است و قطعا نمی تواند رشد و نمو درستی داشته باشد مجبوریم او را سر ببریم.

خاطرنشان می‌شود با پیگیری‌های خبرنگار ما از اداره دامپزشکی شهرستان، مقرر شد نیروهای این اداره برای بررسی علل بروز چنین پدیده‌هایی به محل دامداری رفته و مراتب را جهت جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی به اطلاع مردم و سایر دامداران برسانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند

پژمان بختیاری نیا  گفت: توجه به نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد به ویژه توجه به جایگاه پراهمیت سلامت دهان دندان در دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و برای کنترل پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در جوامع، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در سنین پایین‌تر ضروری محسوب می‌شود.

او می‌گوید: با پیگیری مداوم و همکاری‌های مستمر دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شد که مهمترین موضوع مطرح شده در این تفاهم نامه، اجرای طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بختیاری نیا ادامه داد: طرح وارنیش فلوراید تراپی یک برنامه کشوری است که هرسال در طول سال تحصیلی (مهرماه تا خرداد ماه) در سطح مدارس ابتدایی کل کشور به طور همزمان اجرا شده و طی این طرح دانش‌آموزان ابتدایی دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح به عنوان خدمات سطح یک توسط بهورزان در سطح روستا‌ها و توسط مراقبین سلامت در سطح شهر‌ها انجام می‌شود و هدف نهایی این طرح ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از طریق جلوگیری از پوسیدگی دندانها است.

به گفته او این طرح از سال ۱۳۹۰ در حال اجراست و دانش آموزان شهری از ابتدای مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد فلوراید تراپی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • (تصاویر) دره چریک درگز
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چه بود؟