Web Analytics Made Easy - Statcounter

"پیتر سمنی بی" نماینده ویژه سوئد در امور یمن روز چهارشنبه (22 آبان) در محل وزارت امور خارجه در تهران با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا ،  در این دیدار  خاجی با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش برای برقراری صلح و ثبات در یمن گفت: توقف جنگ، رفع محاصره از یمن و برقراری گفتگوهای یمنی –یمنی لازمه رسیدن به راه حل سیاسی جامع و فراگیر در این کشور است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از ادامه همکاری‌ها با سوئد استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پایبندی انصارالله  به تعهدات خود در توافق استکهلم و اجرای یک جانبه آن، از کارشکنی ائتلاف سعودی در انجام تعهدات خود انتقاد  و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های جامعه بین‌الملل این توافق احیا و به طور کامل اجرا شود. 

نماینده ویژه سوئد در امور یمن نیز در این دیدار با اشاره به این که توافق استکهلم اولین توافق پذیرفته شده بین طرف های یمنی  است ، افزود: سوئد از اجرای کامل این توافق و همچنین تلاش‌های سازمان ملل و نماینده ویژه این سازمان در امور یمن در خصوص دستیابی به راه حل جامع سیاسی حمایت می‌کند.

وی  همچنین بر ضرورت ادامه همکاری‌های سوئد و جمهوری اسلامی ایران برای کمک به خاتمه بحران یمن تأکید کرد.

 انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی ایران و سوئد توافق استکهلم انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مورد حمله اخیر ایران به اسرائیل گفتگو کرد.

در این گفتگو که توسط متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیان شد، بر ضرورت واکنش دیپلماتیک همزمان تاکید شد. میلر درباره این مذاکرات گفت: آن‌ها بر اهمیت یک واکنش دیپلماتیک هماهنگ و نیاز به اجتناب از تشدید تنش بیشتر تاکید کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در جمع گروهی از سران آمریکایی یهودی تاکید کرد که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.

حمله ایران در واکنش به حمله مرگبار به کنسولگری این کشور در دمشق پایتخت سوریه صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل