Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد ارتباط مستقیمی بین تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت موقت برای عدم رفتن به زندان و حملات به فلسطینیان چه در غزه و چه در دمشق و جود دارد. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«میرون رابویورت» تحلیلگر و فعال سیاسی صهیونیستی با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو و جنگ افروز توصیف کردن اقدام اخیر نتانیاهو در ترور یکی از رهبران جهاد اسلامی نوشت: تفاوتی ندارد که بنیامین نتانیاهو اقدام به تحت فشار قرار دادن یکی از شاهدان پرونده های فساد مطرح شده اش کرده باشد یا به آپارتمان رهبر جهاد اسلامی در غزه و یا منزل مسکونی یکی دیگر از رهبران جهاد در دمشق حمله کرده باشد همه در یک راستا و برای تحقق یک هدف واحد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت فلسطین: واکنش به ترور "ابوالعطاء" هنوز صورت نگرفته است

وی در یادداشت خود که در پایگاه عبری زبان (mekomit) منتشر شد افزود : آنچه ما از این نوع رفتارها می بینیم تداعی کننده اقدامات مافیا و گروه‌های قانون گریز است، نتانیاهو پیش از این هم نشان داد نه تنها فلسطینی ستیز بلکه یهودیان مخالف خود را هم مورد تهاجم قرار می دهد در حالی که این روزها تلاش های متعددی را برای بر افروختن جنگی تمام عیار انجام می دهد جنگی که  علاوه بر فلسطینیان، ما اسرائیلی ها را به کشتن خواهد داد .

به اعتقاد این روزنامه نگار عضو تحریریه هاآرتص ، همه این نوع رفتارهای نتانیاهو با یک هدف واحد انجام می شون، او نمی خواهد از خیابان بالفور (مقر نخست وزیری رژیم صهیونیستی ) برود و در این راستا تصور می کند هر کاری هم در این راستا انجام بدهد  توجیه پذیر است.

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است تقریبا تمام کارشناسان سیاسی و حتی قاطبه جامعه(صهیونیستی) از جمله راستگرایان به این نتیجه رسیدند که ترور ابوالعطا که به معنای از سرگیری سیاست ترور بعد از پنج سال توقف است پیش از هر چیز اقدامی سیاسی است تا نزدیک شدن ائتلاف عربی در کنست به گانتس را برای تشکیل کابینه مختل کند و اجازه تشکیل کابینه ای با حمایت آن ها را ندهد.

وی در بخش دیگری از این یادداشت آورده است : نتانیاهو نه تنها ارزشی برای جان همسر ابو العطا یا فرزند العجوری قائل نیست بلکه چندان اهمیتی به اکثریت یهودیان  هم نشان نمی دهد ، او اصلا توجهی به زیان های وارد شده به زندگی روزمره مردم ندارد اسرائیلی ها مجبورند با تعطیلی کار و کسب خویش کنار بیایند.

به گفته این تحلیلگر اگر شانس بیاوریم این دور از درگیری طی چند روز آینده به پایان خواهد رسید ، خوش شانس تر خواهیم بود اگر تلفات جانی چندانی رخ ندهد، اما این پرسش باقی می ماند که اگر این امر رخ ندهد و تمامی موسسات به دلیل این اقدام نتانیاهو فلج شده و تعطیل شوند آیا نتانیاهو خواهد توانست قطار محاکمه خود را متوقف کند ؟تصور نمی کنم نتانیاهو از تلاش برای این کار دست بکشد، اما مطمئن نیستم توفیقی در این امر عایدش شود ، به هر شکل او به سمت وسوی خطرناکی پیش می رود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم

یکی از ژنرال‌های سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست این رژیم در غزه تاکید کرد که تل‌آویو باید پایان این جنگ را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی امروز- یک‌شنبه - تاکید کرد: اسرائیل باید پایان جنگ در نوار غزه را اعلام کند، ما به هر حال نیروهایمان را خارج کردیم و امکانی برای نابودی قطعی آن وجود ندارد، ورود به رفح هرگز کمکی نخواهد کرد و ما در حقیقت شکست خورده‌ایم.

بریک در ادامه با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: احساس کردم او کابینه را به جنگ ترجیح می‌دهد، بی‌بی از فشار‌های اسموتریچ و بن‌گویر استفاده می‌کند و واقعیت این است که او حتی زمانی که فاجعه را درک می‌کند، با آن همراهی می‌کند.

بریک افزود: تمسخر واقعی که دولت را در معرض خطر قرار می‌دهد نتانیاهو، گانتس، گالانت و هرتزی هالوی هستند.

وی همچنین اذعان کرد که «اسرائیل توانایی نابودی کامل حماس را ندارد و ورود به رفح در این امر کمکی نخواهد کرد».

پیش از این، گای تزور، فرمانده سابق نیروی زمینی و سرلشکر ذخیره ارتش اشغالی، گفت: «اسرائیل برای انجام ماموریت‌های متعدد ساخته نشده است» و خواستار تفکر جدید درباره «عظمت و قدرت اسرائیل» شد.

تزور تاکید کرد که «پیروزی مطلق» که نتانیاهو از آن صحبت کرد «فقط مزخرف» است.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • یک پژوهشگر : نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است
  • یووال نوح هراری: نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم/ متحدان ما یکی یکی از آنچه در غزه می‌گذرد وحشت زده شده‌اند
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • ژنرال سابق صهیونیست: تل آویو باید به شکست در غزه اذعان کند
  • ژنرال سابق صهیونیست از نتانیاهو خواست پایان جنگ را اعلام کند
  • ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم
  • ژنرال صهیونیست: نتانیاهو شکست در غزه را پذیرا شود!
  • تحلیلگر نظامی صهیونیست: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود