Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در بازدید از روستای زلزله زده‌ی «تیرشاب سراب»، اظهار کرد: برای ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و هیات دولت به شما مردم عزیز اینجا حضور یافته‌ام. برخی نقاط کشور ما در معرض زلزله قرار دارد؛ به طوری که سال گذشته زلزله به کرمانشاه آسیب وارد کرد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و ده‌ها واحد تولیدی اعم از دامداری و صنعتی در این استان آسیب دیدند؛ همچنین وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی استان‌های کشور، چند مطلب را برای  ما آشکار ساخت، یکی اینکه ملت ایران، ملتی متمدن و منسجم و یکپارچه است و روزی که در هر نقطه از این کشور کوچک‌ترین حادثه‌ی ناگوار رخ دهد، قطعا همه ملت ایران از شرق تا غرب از شمال تا جنوب همبستگی خود را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در آذربایجان شرقی نیز شاهد این زلزله بودیم و با اینکه نسبت به زلزله‌های اخیر شدت و خسارت کم‌تری داشته، ولی همدردی با مردم زلزله زده و انسجام در تمام نقاط کشور مشاهده شد.

وی با بیان اینکه کشور ما علی رغم تمامی مشکلات و محدودیت‌ها از توانمندی قوی برخوردار است، گفت: حدود ۱۰ هزار مصدوم در زلزله‌ی کرمانشاه ظرف چند ساعت از روستاهای مختلف به مراکز درمانی منتقل شدند و آواربرداری سریع شروع شد. حال نیز برای انجام اقدامات لازم در آذربایجان شرقی، تصمیماتی در هیأت دولت گرفته شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای مناطق زلزله‌زده‌ی آذربایجان شرقی اختصاص پیدا کرد، گفت:  علی رغم محدودیت بودجه‌ی دولت و کاهش درآمدهای نفتی، دولت دقیقاً همان شرایطی که برای سایر مناطق زلزله‌زده‌ی کشور اعمال کرده بود را در منطقه‌ی زلزله زده‌ی آذربایجان  نیز اعمال کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حدود ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه‌ی دولتی  و ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جزو مصوبات دولت برای مناطق زلزله زده‌ی آذربایجان شرقی است، گفت:  مسکن مطمئن و مقاومی باید برای مردم روستاهای آذربایجان ساخته شود، تمامی نیروها از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، ستاد بحران، هلال و احمر و تمامی دستگاه‌ها یاد گرفته‌اند در چنین مواقعی چگونه از درد مردم  بکاهند.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم که مناطق زلزله زده‌ی آذربایجان، منطقه‌ای سردسیر است، افزود: دولت از طریق روش‌های مختلف برای از بین بردن دغدغه‌ی مردم روستاهای آذربایجان برای سرما، اقدام می‌کند.

جهانگیری بیان کرد: مردم مناطق زلزله زده می‌توانند در نزدیک‌ترین مکان، واحدی را به عنوان اسکان موقت اجاره کنند تا دولت تمامی هزینه‌های اجاره‌ی آن را پرداخت کند یا کسانی که می‌خواهند در این محل مستقر باشند، می‌توانند از واحدهای ضربتی که ظرف دو تا سه روز توسط بنیاد مسکن آماده‌سازی می‌شود، استفاده کنند.

وی با اشاره به پیش بینی وام معیشتی برای مردم زلزله‌زده، گفت: مردم غصه‌ای نداشته باشند که اموالشان زیر آوار باقی مانده است، ما تسهیلاتی با نرخ بسیار پایین و کمک‌های بلاعوض را برای تأمین معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم. همچنین دولت برای دوران سخت روستاییان مبلغی به عنوان کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت کمک‌های بلاعوض برای احشام تلف شده‌ی روستاییان در نظر گرفته است، گفت: دولت در حد توان تلاش می‌کند دردهای مردم را برطرف کند، امیدوارم نیازها و دغدغه‌های مردم را به طور سریع برطرف کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: اگر قرار باشد یک نکته بگویم توسعه ایران است. موضوع دوم مسائل جاری ایران است. معیشت مردم ایران سخت شده. روزی که آقای روحانی در سال ۹۲ دولت را شروع کرد، تورم حدود ۴۰ درصد بود و رشد اقتصادی سال ۹۱ منفی ۷ درصد بود. خب ما‌ها می‌دانستیم که این اعداد وقتی در اختیار ما قرار می‌گیرد، تورم ۴۰ درصد، رشد اقتصادی سال قبل منفی ۷ درصد، یعنی سفره مردم کوچک شده. یعنی کیک زندگی مردم ایران کوچک شده. به هر کسی سهم کمتری نسبت به سال قبل می‌رسد.

به گزارش اعتماد جهانگیری در ادامه افزود: مردم هر سال می‌خواهند کمی این کیک بزرگتر شود و سهم بیشتری به زندگی‌شان بیاید. وقتی این کیک کوچکتر می‌شود و جمعیت هم زیادتر می‌شود، سهم مردم خیلی کم می‌شود و مردم این را در زندگیشان حس می‌کنند. بلافاصله یک امیدی آمد، تورم شروع به کاهش پیدا کردن شد. تورم ۴۰ درصد به ۲۵ رسید و بعد ۱۱ درصد، ۶ درصد، ۸ درصد. معلوم است که می‌شود تورم را کاهش داد. نمونه روشن وجود داشته. ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶ هر سال تورم کاهنده از ۴۰ درصد به شش درصد رسیده.

مسائل بین‌المللی که حل می‌شود، برجام که حل می‌شود، در یک سال که فقط برجام داشتیم بیش از ۸۰ میلیارد دلار شرکت‌ها و کشور‌های خارجی با ایران تفاهمنامه و قرارداد امضا کردند که به ایران خط اعتباری بدهند که برنامه‌های توسعه‌ای در ایران اجرا شود. پس این کشور جاذبه دارد. وقتی این شرایط باشد می‌توان کشور را به توسعه رساند. ترامپ که از برجام کنار رفت، معلوم بود وارد دوره جدیدی شده‌ایم.

معلوم بود یک آدم ابله رئیس‌جمهور آمریکا شده، قدرت هم دارد و می‌تواند ایران را اذیت کند. ما گفتیم اقتصاد را یک جوری اداره کنیم که زندگی مردم آسیب نبیند. این سفره از این کوچکتر نشود. مگر کسی دیگر هست که بگوید مسائل اقتصادی را می‌دانم، ولی دوباره ارز ترجیحی می‌گذارم. نه آقا یک مواقعی هست مثل جنگ اقتصادی شما مجبور می‌شوید کوپن بدهید، سهمیه‌بندی کنید، مجبور هستید یک کاری کنید که از زندگی مردم حفاظت کنید.

آقای مهندس موسوی چه کار می‌کرد؟ کالا‌ها را کوپنی کرده بود و سهمیه هر چیزی مشخص بود و می‌گفت حداقل‌ها را باید به خانواده ایرانی برسانم. این هم جنگ اقتصادی بود. ولی هر جنگی یک دوره‌ای باید داشته باشد. نمی‌شود بی‌نهایت ادامه داد. بی‌نهایت ادامه بدهیم، قربانی‌اش مردم هستند. نباید در این تردید کرد. یک دوره‌ای بود که می‌شد از موضع عزت مسائل را با دنیا حل کرد. من فکر می‌کنم معیشت مردم مسئله دوم است.

از ۹۷ تا الان مردم با تورم حدود ۴۰ درصد روبه‌رو هستند. همین امسال که دولت گفت کنترل می‌کنیم، رهبری سال «کنترل تورم» نامگذاری کرد، الان تورم دی ماه نسبت به دی ماه سال قبل، ۴۳ و خرده‌ای درصد است و حتماً تا پایان سال هم بالاتر می‌رود. فرهنگی و کارمند ناراضی می‌شوند. حقوق کم می‌شود، کارگر ناراضی می‌شود، سفره مردم کوچک می‌شود. دومین موضوعی که خواهم گفت این است که مسئله معیشت مردم را جدی بگیرید. صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد.

باید مسئله اقتصاد مردم را حل کنیم. دولت می‌تواند راهکار پیدا کند و حل کند. ناترازی‌ها مسئله جدی است. ما ناترازی‌هایی داریم که به دلیل عدم تصمیم‌گیری بموقع پیچیده‌تر و سخت‌تر شده و هر روز بخواهیم تصمیم بگیریم، سخت‌تر از روز قبلش خواهد شد.

آب امروز یک مسئله جدی برای ایران است. ایرانی که می‌خواهد توسعه پیدا کند، الان وقتی برای مجوز مراجعه می‌کنید می‌گویند این واحد صنعتی، واحد تولیدی شما اگر آب بخواهد ما نداریم که بدهیم. هوا یک مسئله جدی مردم شده. کلانشهر‌ها یک جور درگیر هستند. تالاب‌ها یکی بعد از دیگری در حال خشک شدن است.

دیگر خبرها

  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند!
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی