Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:04:46 GMT

کنفرانس ملی نانوساختارها در کاشان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۰۲۲

کنفرانس ملی نانوساختارها در کاشان برگزار شد

دبیر سومین کنفرانس ملی نانوساختارها، علوم و مهندسی نانو با اشاره به برگزاری سخنرانی‌هایی در رشته‌های شیمی، فیزیک، بیوفیزیک، کشاورزی پزشکی، مکانیک و نساجی گفت: ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده بود که از میان ‌آنها ۱۵۰ مقاله در این کنفرانس یک‌روزه ارایه می‌شود.

معصومه فیروزی افزود: بارگذاری ناپروکسن در کامپوزیت پلیمری مروپروس سیلیکا و بررسی خصلت رهایش آن، استفاده از نانوکلاسترهای نقره تولید شده روی بستر DNA به عنوان بیوسنسور برای تعیین فعالیت آنزیم DNA  متیل ترانسفراز و شبیه‌سازی دینامیک مولکولی خواص مکانیکی نانو کمپوزیت پلیمر پلی‌پرپلین با صفحه‌های گرافن عامل‌دار از جمله مقاله‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سنتز نانوذرات نقره با استفاده از عصاره گیاه شیروانی و بررسی خواص ضدمیکروبی نانوذرات سنتز شده و خواص آنتی اکسیدانی عصاره، بررسی حذف فلزات سنگین کروم و آهن در محیط‌های محلول جاذب معدنی مگنیت، ساخت بلور حلقه، ساختاری نو در طراحی بلورهای نوری و بررسی رفتار خمش و ارتعاشات نانوورق کیرشهف مستطیلی با استفاده از نظریه تنش کوپل اصلاح شده را از دیگر مباحث این کنفرانس علمی برشمرد.

دبیر سومین کنفرانس ملی نانوساختارها، علوم و مهندسی نانو  علوم و مهندسی نانو بیان کرد: بررسی توزیع دمایی و طیف فونونی در گرافین و گرافین دارای نقص هندسی تحت گرادیان دما با استفاده‌ از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی، ساخت حسگر الکتروشیمی مبتنی بر پلی‌پیرول فرا اکسایش یافته و کاربرد آن برای تعیین مقدار مس در نمونه‌های محیطی از دیگر مقاله‌های ارایه شده به این کنفرانس است.

وی یادآور شد: گرفتن مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چاپ مقالات برتر این کنفرانس در مجله‌های علمی پژوهشی مورد تایید این وزارتخانه و حمایت انجمن‌های علمی غذاهای فراسودمند و پروبیوتیک، پلیمر ایران از امتیازهای مشارکت در این کنفرانس علمی بود.

بر اساس تعریف سازمان بین‌المللی استاندارد، نانومواد به دو دسته کلی نانوشی (nano-object) و مواد نانوساختار تقسیم می‌شوند؛ مواد نانوساختار دسته‌ای از نانومواد به شمار می‌آیند که دارای ساختار و خصوصیات ویژه‌ای هستند و اگر چه هیچ بعد آنها در حالت معمول در مقیاس نانو نیست اما یکی از مواد تشکیل‌دهنده ساختار آنها نانوشئ است یا از لحاظ میکروسکوپی و مورفولوژی ساختار نانومقیاس دارند.

بر اساس آمارها بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموخته و متخصص نانو در زمان حاضر در کشور مشغول کار و تحصیل بوده و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه رتبه علمی چهارم دنیا را دارد.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم کاشان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.


افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.


وی اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.


یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.


غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.


در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

دیگر خبرها

  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • «شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی