Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مدیران صنایع به توانمندی نیروهای جوان خود اعتماد پیدا کنند، اظهار داشت: برای تامین هر قطعه‌ای به خارج از کشور دل نبندیم. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جمع کارگران شرکت تعاونی تولیدی نخ(سیرنگ) یزد، با اشاره به اینکه سیستم آموزش در کشور ما سیستمی است که 100 سال قبل توسط انگلیسی‌ها به ایران تحمیل شده اظهار داشت: این سیستم به گونه‌ای ایجاد شده که هیچ زمانی ما بالاتر از آنها قرار نگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با اینکه چطور این سیستم چنین کاری می‌کند تصریح کرد: در این سیستم سه عنصر هیچ جایگاهی ندارند یا اینکه خیلی کم اهمیت جلوه می‌کنند؛ این سه عنصر شامل «تدین، تفکر و تعقل» است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: آموزشی که همراه با تفکر و تعقل نباشد هیچ زمانی نمی‌تواند به درجات بالای پیشرفت دست پیدا کند و به همین خاطر هم چنین آموزشی نمی‌‌تواند جوانان ما را بالا ببرد.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه هرکجا بر‌توان داخلی تکیه کردیم و این سه اصل را مورد استفاده قرار دادیم به بالاترین درجات علمی جهان رسیدیم گفت: همین که ما در عرصه‌هایی مثل نظامی و هسته‌ای به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کردیم حرص دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را درآورده است.

سمنان| آیت‌الله شاهچراغی: تکیه بر توان داخلی راهکار برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور استیزد | در بسیاری از صنایع باور به توان داخل ایجاد نشده استمعاون پارلمانی رئیس جمهور: راه برون رفت از مشکلات تکیه بر توان داخلی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد پیشرفت در این عرصه‌ها را مرهون جوانان متخصص، متدین و تلاشگر داخلی دانست و افزود: هر عرصه‌ای که ما به دشمن دل بستیم، به هیچ عنوان ما را به سمت پیشرفت هدایت نکرد اما در مقابل هر کجا که دل از دشمن بریدیم و به جوانان خودمان تکیه کردیم، به بالاترین سطح پیشرفت رسیدیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه تفکر باید در آموزش و پرورش ما به صورت خاص وجود داشته باشد افزود: الان فرزندان ما از روز اول ابتدایی تا زمانی که دیپلم خود را می‌گیرند 12 سال درس می‌خوانند ولی در طول این 12 سال حتی 12 ساعت هم تفکر عمیق در ارتباط با مباحث درسی که به آنها بیان می‌شود نمی‌کنند و تنها به حفظ محتویات کلاس می‌پردازند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از صحبت‌های خود از کارگران و متخصصان خواست به خود جرات بدهند قطعاتی که برای ادامه کار خود نیاز دارند را بسازند و تنها چشم امیدشان به خارج از کشور نباشد.

وی تصریح کرد: من نمی‌دانم چرا در بسیاری از کارخانه‌ها بلافاصله پس از اینکه یک قطعه‌ای خراب می‌شود، مدیران اقدام به تماس با خارج از کشور و سعی بر وارد کردن این قطعه می‌کنند و حتی یک بار از کارگرانشان نمی‌خواهند برای ساخت آن تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در کارخانه‌های مختلفی که در سطح استان یزد و کشور فعالیت می‌کنند چندصد هزار کارگر و مهندس هستند که شاید بعضا 30 سال کنار دستگاه‌های مختلف می‌ایستند و به کار مشغولند ولی بسیاری از آنها حتی یک مرتبه هم به صورت عمیق فکر نمی‌کنند که این دستگاه چگونه ساخته شده است.

ناصری یزدی تاکید: برای من خیلی عجیب است که وقتی از کارگران، مهندسان و مدیران ایرانی سوال می‌کنم آیا استعداد چینی‌ها از شما بالاتر است آنها می‌گویند نه ما استعداد بسیار بالاتری داریم ولی وقتی به آنها می‌گویم خب حالا که استعدادتان بالاتر است چرا خودتان به ساخت نیازمندی‌هایتان رو نمی‌آورید می‌گویند نمی‌توانیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود ما نمی‌توانیم تنها به این دلیل است که ما به توانمندی‌های خودمان اعتقاد پیدا نکردیم، اگر این اعتقاد را به دست می‌آوردیم قطعا هیچ زمانی چنین حرفی را نمی‌زدیم و همیشه با تمام توان تلاش می‌کردیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز تامین شده که برای کالا‌های اساسی به میزان  ۵۳۳ میلیون تن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین شده است.

وی ادامه داد: ارز تامین شده برای کالا‌های اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از این طریق ۵۳۳ میلیون تن تامین شده و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی با ارز ۴۱ هزار تومان هزار ۳۸۷ میلیون تن و برای کالا‌های واردات در مقابل صادرات که با نرخ توافقی بوده ۴۸۵ میلیون تن کالا تامین شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

سعیدی بیان کرد: در آخرین جلسه حراج شمش مرکز مبادله ایران  از ۴۵۹ قطعه شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه معامله شده که میانگین قیمت آنها ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد:  بانک مرکز‌ی طی ابلاغیه ای که ارائه کرده است بانک‌ها برای مشتریانی که گواهی تمکن مالی صادر می‌کند حتما باید پیش از صدور به تارنمای مرکز مبادله مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز