Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:28:54 GMT

برف و باران در کشور از فردا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۱۰۵

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: تداوم وضعیت آلودگی هوا، همچنین تداوم کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، به دلیل پایداری جو ‌، تا ظهر پنج‌شنبه ادامه دارد. 

وی افزود: فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها ابتدا در سواحل غربی خزر و سپس سواحل مرکزی آغاز می‌شود، روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌یابد و سپس مناطقی از شمال‌شرق و ارتفاعات جنوبی البرز را هم دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده بارش در سواحل خزر و شمال‌غرب کشور ادامه دارد، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز و غرب کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، شنبه همچنین در جنوب غرب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت. 

ضیائیان اضافه کرد: روز یکشنبه در جنوب غرب و غرب کشور بارش شدید باران و برف داریم که در برخی زمان‌ها با رعد و برق و وزش باد همراه است، همچنین در این روز در البرز غربی، شمال‌غرب کشور و مناطقی از مرکز کشور، بارش برف و باران خواهیم داشت. 

وی بیان کرد:‌ از فردا تا اواسط هفته آینده بارش در ارتفاعات البرز، همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی به شکل برف خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: دمای هوا روزهای جمعه و شنبه بین 6 تا 12 درجه در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد و روز یکشنبه در غرب و  جنوب‌غرب کشور کاهش دما بین 6 تا 12 درجه خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: در هفته جاری در نواحی زلزله‌زده شمال‌غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و کمینه دما در میانه بین 1 تا 7 درجه زیر صفر و در سراب بین 5 تا 10 درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود؛ در این مناطق در دو روز آینده آسمان صاف است و تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر جمعه تا روز دوشنبه در مناطق مذکور افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: با  آغاز فعالیت سامانه بارشی‌ از فردا بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما بین 6 تا 12 درجه ‌در مناطقی که ذکر شد پیش‌بینی می‌شود، فعالیت های این سامانه تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت‌ در این راستا احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد در جاده‌های مرتفع و کوهستانی و وزش تند بادهای لحظه‌ای پیش‌بینی ‌می‌شود.

وی با اشاره به اینکه‌ دریای خزر از بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه مواج است، اظهار داشت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا دما در 16 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و از روز شنبه آسمان تهران ابری خواهد بود، ضمن آنکه بارش باران و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 6 درجه خواهد بود. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مستند ایکسونامی بهاء ابوالعطا حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی شبکه حقانی فردو خانه پدری آلودگی هوا برف باران وضعیت جوی کشور مستند ایکسونامی بهاء ابوالعطا حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی شبکه حقانی فردو خانه پدری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه روزهای آخر هفته جاری هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

سلطانی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۲۰ درجه، ابهر چهار و ۲۰ درجه،‌ خرمدره پنج و ۲۰ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۵ درجه، قیدار چهار و ۱۸ درجه، سلطانیه یک و ۱۹ درجه و ماهنشان ۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا