Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@17:39:32 GMT

سلفی با نان!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۱۳۰

سلفی با نان!

افزایش قیمت نان شاید برای نانوایان منطقی باشد و برای مصرف کنندگان غیر منطقی؛ به هر حال باید تدبیری کنند تا زندگی سخت تر نشود و کار به جایی نرسد که برای قشری خاص خریدن نان یک حس خوب شود و یادآور یک شوخی تلخ برای آن ها باشد تا با نان و نانوایی سلفی بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیو؛ نان به عنوان یکی از مهمترین اقلام سبد غذایی خانوار به شمار می آید که با توجه به عادت و سبک زندگی ما ایرانی ها نقش آن برای همگان روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم روند و میزان مصرف نان را در گذشته بررسی کنیم، یکی از نکاتی که در این بررسی ها به دست می آید این است که مصرف نان بعد از هدفمندی شکل معقول تری به خود گرفت و صرفه جویی بهتری را در آن شاهد هستیم. در چند سال گذشته قیمت نان ثابت ماند؛ این در حالی است که بهای این مَشتی گری دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت نان توسط نانوایان پرداخت می شد، چرا که آن ها با افزایش بسیاری از عوامل تأثیرگذار در پخت نان رو به رو بودند که از جمله این عوامل، افزایش دستمزدها، آرد و سایر موارد بود. در این میان فرصتی ایجاد شد تا نان های آزادپز هم عرض اندام کنند؛ شما امروز بسیاری از سوپرمارکت ها را مشاهده می کنید نانی را به فروش می رسانند که صنعتی نیست.

نان در سوپرمارکت ها البته با قیمت های قابل توجه تر نسبت به نانوایی ها عرضه می شود و البته تنوع در طعم و حجم و شکل های مختلف را هم به همراه دارد؛ بالأخره شرایط برای نانوایان آن قدر سخت شد تا دولت اقدام به افزایش قیمت نان کرد. میزان مصرف نان بیشتر در سفره های اقشار کم درآمد دیده می شود که می تواند در شرایط کنونی اقتصادی افزایش ادامه دار قیمت برای آن ها مشکل ایجاد کند، افزایشی که برای نانوایان به طور کامل توجیه پذیر است اما برای بسیاری از خانوارها نمی تواند خبر خوبی باشد.

اگر در عادات غذایی ایران سِیری کنیم می بینیم که غذاها بیشتر در سفره ها یا در کنار برنج هستند و یا با نان و در درجه کمتر با هر دو میل می شوند و اگر بخواهیم تفکیکی دیگر در این زمینه اراِئه دهیم باید بگوییم که نان حضور پر رنگ تری در سفره خانوارهای طبقه ضعیف دارد. شاید برخی در مقایسه دستمزد با قیمت نان، قیمت این قلم پر مصرف را ناچیز بدانند، اما در زندگی کسانی که نان پایه ثابت سفره آن هاست و توان تأمین برنج، مرغ و گوشت که به عنوان پایه های دیگر غذایی که مصرف نان در آن کم است، کمتر شده و از طرفی هزار تومان هم در درآمد آن ها ایفای نقش پررنگی در زندگی دارد، مسئله بسیار مهمی قلمداد شود.

به نظر می رسد دولت در کنار در نظر گرفتن بسته های حمایتی برای کالاهای پرمصرف اقلام سبد غذایی خانوار باید نان را هم در چتر حمایت های خود بیشتر از پیش قرار دهد تا برای کسانی که اکنون هم توانایی و قدرت خریدشان برای نیازهای روزمره با درآمدشان همخوانی ندارد، زندگی سخت تر نشود و کار به جایی نرسد که برای قشری خاص خریدن نان یک حس خوب شود و یادآور یک شوخی تلخ برای آن ها باشد تا با نان و نانوایی سلفی بگیرند.

 جمشید حسینی جزه

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلفی احسان حاج صفی در ورزشگاه خانگی پس از درخشش برابر آریس

احسان حاج‌صفی با پاس گلی تماشایی، آ. ا. ک را به صدر جدول رساند و عکس قهرمانی گرفت.

طرفداری | ستاره ایرانی آ. ا. ک آتن با نمایشی درخشان و ارسال پاسی تماشایی، زمینه‌ساز پیروزی تیمش مقابل آریس و صدرنشینی آ. ا. ک در جدول سوپر لیگ یونان شد.

احسان حاج‌صفی که در هفته‌های اخیر با عملکردی موثر، نقش مهمی در حضور آ. ا. ک در جمع مدعیان قهرمانی ایفا کرده بود، شب گذشته نیز در دیدار مقابل آریس که میزبان کریم انصاری‌فرد بود، عملکردی درخشان داشت و با پاس گلی که داد، سه امتیاز حساس را برای تیمش به ارمغان آورد.

آ. ا. ک آتن که از ساعت 21 یکشنبه شب در استادیوم اوپاپ آرنا به مصاف آریس رفته بود، با درخشش حاج‌صفی به برتری 2 بر صفر دست یافت.

کاپیتان تیم ملی ایران در این بازی که تقابلی جذاب با انصاری‌فرد داشت، در دقیقه 9 با یک پاس زمینی دقیق از سمت چپ زمین، پونچه را در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم با شوت سرضرب، گل اول بازی را به ثمر رساند. حاج‌صفی با این پاس گل، تعداد پاس گل‌های خود در این فصل را به عدد 3 رساند.

پونچه در دقیقه 14 نیز با گلزنی خود، نتیجه را 2 بر صفر به سود آ. ا. ک کرد تا این تیم به سه امتیاز ارزشمند این دیدار خانگی دست پیدا کند. با این پیروزی، آ. ا. ک 69 امتیازی شد و موقتا در صدر جدول سوپر لیگ یونان قرار گرفت. یاران انصاری‌فرد هم با این شکست در رده پنجم جدول باقی ماندند.

حاج‌صفی در این بازی که چهاردهمین بازی او در این فصل بود، 90 دقیقه کامل در زمین حضور داشت و عملکردی تاثیرگذار از خود به نمایش گذاشت. کریم انصاری‌فرد نیز که در نیم‌فصل به آریس پیوسته بود، برای هشتمین بار در سوپر لیگ یونان به میدان رفت.

ستاره ایرانی آ. ا. ک آتن پس از این پیروزی ارزشمند، در جشن شادی بازیکنان تیمش شرکت کرد و در زمین چمن ورزشگاه اوپاپ آرنا، عکسی سلفی به یادگار ثبت کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سلفی جالب و متفاوت رضا گوچی در باشگاه بدنسازی + عکس
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • سلفی احسان حاج صفی در ورزشگاه خانگی پس از درخشش برابر آریس
  • عکس| سلفی جدید منوچهر هادی در یک مراسم خاص
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است