Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:59:32 GMT

فرهنگ کار در استان لرستان ترویج یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۱۸۲

فرهنگ کار در استان لرستان ترویج یابد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان گفت: متاسفانه در جامعه به فرهنگ کار کمتر پرداخته‌ایم در حالی که فرهنگ کار مسئله بسیار مهمی است و باید بررسی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، محمود ثمینی امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به اهمیت توجه به جوانان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه  گام دوم انقلاب تکیه بر جوانان را اصل دانسته‌اند در حالی که قبل از این بیانیه نیز جوانان همواره مورد تکریم و عنایت ایشان و مسئولان بوده اما این بیانیه به این معنی است که باید  شیوه‌های بهتری در جهت بها دادن و رفع مشکلات جوانان به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سلامت جوانان از حیث روحی، روانی و جسمی مستلزم آموزش، اطلاع رسانی، درک جوانان و تسهیل سازی جهت رفع مشکلات جوانان است .

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: شاید برای جوانان به طور خاص مشکل اشتغال را داشته باشیم اما متاسفانه در جامعه به فرهنگ کار کمتر پرداخته‌ایم در حالی که فرهنگ کار مسئله بسیار مهمی است و باید بررسی کنیم چند درصد از دانشگاهیان به تناسب تخصص و رشته‌ای که درس خوانده‌اند در مشاغل مرتبط مشغول شده‌اند.

وی بیان کرد: متاسفانه فرهنگ یا روش اشتباهی در کشور به وجود آمده که جوانان هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند به دنبال کار اداری می‌گردند بر همین اساس باید به فرهنگ کار توجه ویژه شود و باید این فرهنگ را ترویج دهیم. 

ثمینی  گفت: در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال باید در جهت توسعه استان حرکت کنیم، توسعه نیازمند زیرساخت دارد، زیرساخت‌ها تا حدودی فراهم است و دولت نیز باید مابقی این زیرساخت‌ها را فراهم کند از طرفی دیگر باید تمام زمینه‌‎ها را جهت حضور بخش خصوصی  برای سرمایه گذاری، تولید و ایجاد اشتغال فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در جامعه باید به تناسب تخصص و علاقه مندی  کارآفرینان فرصت اشتغال ایجاد کنند و جوانان نیز در صحنه های مختلف ورود پیدا کنند و کار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه در جامعه فرهنگ کار را ایجاد نکرده‌ایم خاطرنشان کرد: جهت ترویج فرهنگ کار فراهم کردن بستر با دولت و سرمایه گذاری با بخش خصوصی است چراکه تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران ورود پیدا نکنند معضل بیکاری به طور کامل برطرف نخواهد شد.

وی اظهار داشت: دولت ظرفیت و وظایفی دارد چنانچه قرار بود امورات دولتی شوند اصل ۴۴قانون اساسی اجرا نمی‌شد در حالی که با دستور مقام معظم رهبری و اجرای این اصل تصدی گری‌ها از دولت گرفته شده و به بخش خصوصی واگذار شد و بنا نیست دولت تصدی گری را انجام بدهد چراکه در اختیار و توان دولت نیست اما فراهم کردن زیر ساخت‌ها مربوط به دولت است.

ثمینی با بیان اینکه باید ارتباط بین شورای ساماندهی جوانان و اصل بدنه جوانان وجود داشته باشد  افزود: جهت عملی شدن ارتباط بین شورای ساماندهی جوانان و اصل بدنه جوانان پیشنهاد می‌شود در جلسات آینده این شورا از سمن‌های مرتبط با جوانان دعوت شود و فرصتی در اختیار آنها قرار بدهیم که صحبت‌های آنها ره به عنوان نماینده جوانان بشنویم و در تصمیم گیری‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست

نورانیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند، از این رو به مناسبت گرامیداشت این روز مراسمی با حضور مسئولین، اصحاب رسانه، هنرمندان و تشکل‌های محیط زیستی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه برگزار شد.

وی افزود: روز زمین پاک را باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند.

نورانیان گفت: زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حل بحران تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیکی و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری مشارکت کنیم. در ادامه مراسم پاکسازی از منطقه حفاظت شده شیرکوه انجام شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن قدردانی از حاضرین برای شرکت مراسم گرامیداشت روز زمین گفت: پاک نگه داشتن محیط و ترویج این فرهنگ با هدف زندگی در محیط‌های عاری از زباله و آلودگی جز با مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم امکان پذیر نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز