Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در حاشیه همایش سراسری هیات‌های نظارت با تاکید بر سخنان آیت‌الله جنتی در این همایش، گفت: اگر تغییرات استانداران و فرمانداران جهت‌دار و با اهداف انتخاباتی باشد و منجر به دخالت در رأی مردم و خدشه در انتخابات شود، شورای نگهبان به‌عنوان حافظ رای مردم، بدون مماشات موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: توصیه می‌کنم که استانداران و فرمانداران در این فرصت کوتاه تا آغاز ثبت‌نام‌ها، حتما قانون انتخابات را خوب بخوانند؛ چرا که قانون انتخابات تاکید کرده که مجریان انتخابات، باید با رعایت بی طرفی کامل انتخابات را برگزار کنند و سوء استفاده از امکانات بیت المال، تبلیغ یا توصیه به انتخاب کاندیدای معین از جمله مواردی است که طبق قانون ارتکاب آن جرم و خلاف حق الناس است و شورای نگهبان در برخورد با دخالت‌های مجریان در انتخابات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه شورای نگهبان با دقت رفتار و عملکرد مجریان انتخابات را رصد می‌کند، اظهار داشت: ناظران مردمی شورای نگهبان و اعضای هیأت های نظارت با چشمان باز عملکرد مجریان را می‌نگرند و اگر عده اندکی از مجریان قصد دخالت در رأی مردم را داشته باشند، موضوع را از طریق مراجع قانونی بدون هیچ‌گونه مماشاتی پیگیری خواهیم کرد چرا که در گذشته، متاسفانه شاهد برخی تخلفات انتخاباتی از سوی مجریان انتخابات بودیم که در آن موارد نیز با ارجاع توسط شورای نگهبان به محاکم قضایی، تخلفات اثبات و با متخلفان برخورد قانونی شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: مطمئنا با همکاری وزارت کشور، دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه در این دور، شاهد انتخابات پرشور و سالم خواهیم بود و امیدواریم مسئولان امر انتخابات نیز تمرکز خودشان را بر اجرای مر قانون قرار دهند.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1320807

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای نگهبان انتخابات مجلس حسن روحانی تیم ملی فوتبال ایران آلودگی هوا باشگاه پرسپولیس رژیم صهیونیستی اسرائیل لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا فدراسیون فوتبال استان لرستان بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!

به گزارش خبرآنلاین انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

به نقل از ایسنا ۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار می‌شود. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوئن شروع خواهد شد.

نخست‌وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897009

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است