Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@15:30:50 GMT

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۳۹۳

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در جریان عملیات گشت و پایش محیط بانان در مناطق تحت مدیریت استان تهران شش نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند و شش قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

محمدرضا خویشتندار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در جریان گشت و کنترل مناطق آزاد و تحت مدیریت سازمان محیط زیست، روز گذشته به یک دستگاه خودرو رونیز مشکوک شدند، اظهار کرد: پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی آن ماموران چهار اسلحه شکاری از چهار متخلف کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه با گشت، پایش و کنترل مستمر محیط‌بانان زیستگاه‌های حیات وحش استان برای شکارچیان ناامن است و در صورت مشاهده تخلف شکار و صید ضمن کشف و ضبط شکار و ادوات آن برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مانند شکار و صید پرندگان و حیوانات وحشی موضوع را با شماره تلفن های ۷۷۳۵۹۵۶۴ و سامانه ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

فرشاد فیروزنیا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه - نیز به ایسنا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان روز گذشته حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کاوه‌ده در روستای حصاربن به دو نفر از اهالی روستا که قصد شکار داشتند برخورد کردند، تصریح کرد: ماموران بلافاصله اقدام به دستگیری متخلفان کردند و یک قبضه اسلحه کمرشکن و تعداد چهار تیر فشنگ سلاح مربوطه و یک دستگاه دوربین چشمی از آن‌ها کشف و ضبط شد.

فیروزنیا با اشاره به اینکه ماموران مستقر در محیط بانی تنگه واشی نیز با همکاری  نیروی انتظامی یک قبضه سلاح کمرشکن تک لول پنج تیر پران غیر مجاز را نیز کشف و ضبط کردند، تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شکارچی متخلف شکار غیرمجاز دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت تلاشهای بسیاری برای صیانت از محیط زیست انجام شده است و ۳۵۷ تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز کشف و ضبط و ۳۶۷ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز و مجاز از متخلفان کشف و ضبط و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هزار و ۷۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع تحت مدیریت محیط زیست اخراج شد و در ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت که اغلب حاشیه تالابها بود اطفای حریق شد.

 وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات افزایش ۲.۵ برابری داشت و به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید در حالیکه قبل آن ۲۰۰ میلیارد ریال بود که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمامی اعتبارات در سال گذشته جذب و در پروژه های زیست محیطی هزینه شده است.

 آذربایجان غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱منطقه تحت مدیریت تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند؛ ۱۵.۱درصد مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه