Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:10:53 GMT

خدمت ۱۳۰ هزار‌میلیاردی سپاه به‌دولت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۴۰۰

اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط سپاه ساخته نشده بود، فقط در یک سال اخیر باید حدود ۵/۶ میلیارد دلار صرف واردات بنزین می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جام‌جم» نوشت: اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط سپاه ساخته نشده بود، فقط در یک سال اخیر باید حدود ۵/۶ میلیارد دلار صرف واردات بنزین می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اگر این پالایشگاه را خارجی‌ها می‌ساختند دولت باید حدود ۵ میلیارد یورو (۵/۵ میلیارد دلار) خرج می‌کرد که با ساخت این پالایشگاه توسط قرارگاه خاتم‌ از خروج این حجم عظیم ارز از کشور جلوگیری شده است؛ مجموع این دو رقم بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار معادل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که این رقم البته به‌جز ارزش افزوده سالانه ۸۰۰ میلیون دلاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین درآمد ناشی از صادرات ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟