Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در حاشیه همایش سراسری هیات‌های نظارت که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با تاکید بر سخنان آیت‌الله جنتی در این همایش، گفت: اگر تغییرات استانداران و فرمانداران جهت‌دار و با اهداف انتخاباتی باشد و منجر به دخالت در رأی مردم و خدشه در انتخابات شود، شورای نگهبان به‌عنوان حافظ رای مردم، بدون مماشات موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین افزود: توصیه می‌کنم که استانداران و فرمانداران در این فرصت کوتاه تا آغاز ثبت‌نام‌ها، حتما قانون انتخابات را خوب بخوانند؛ چرا که قانون انتخابات تاکید کرده که مجریان انتخابات، باید با رعایت بی طرفی کامل انتخابات را برگزار کنند و سوء استفاده از امکانات بیت المال، تبلیغ یا توصیه به انتخاب کاندیدای معین از جمله مواردی است که طبق قانون ارتکاب آن جرم و خلاف حق الناس است و شورای نگهبان در برخورد با دخالت‌های مجریان در انتخابات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

طحان‌نظیف با تاکید بر اینکه شورای نگهبان با دقت رفتار و عملکرد مجریان انتخابات را رصد می‌کند، اظهار داشت: ناظران مردمی شورای نگهبان و اعضای هیأت‌های نظارت با چشمان باز عملکرد مجریان را می‌نگرند و اگر عده اندکی از مجریان قصد دخالت در رأی مردم را داشته باشند، موضوع را از طریق مراجع قانونی بدون هیچ‌گونه مماشاتی پیگیری خواهیم کرد چرا که در گذشته، متاسفانه شاهد برخی تخلفات انتخاباتی از سوی مجریان انتخابات بودیم که در آن موارد نیز با ارجاع توسط شورای نگهبان به محاکم قضایی، تخلفات اثبات و با متخلفان برخورد قانونی شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: مطمئنا با همکاری وزارت کشور، دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه در این دور، شاهد انتخابات پرشور و سالم خواهیم بود و امیدواریم مسئولان امر انتخابات نیز تمرکز خودشان را بر اجرای مر قانون قرار دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

محسن رضایی در سفر به قم در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: پس از انقلاب، خلا‌های سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهاد‌های نظارتی و انتخاباتی برطرف و خلا بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع شد؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

وی افزود: تصدی‌گری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت ومجلس باید از نقش و سپردن مسئولیت تصدی‌گری به وزارتخانه‌ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهد و اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکززدایی داده شود.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار کرد: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

رضایی در این سفر با آیات شب‌زنده‌دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته