Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ظرف ۶ ماه خانه های زلزله زدگان بازسازی و احداث می شود، گفت: مردم می توانند با پول دولت خانه اجاره کنند یا در واحدهای ضربتی بنیاد مسکن ساکن شوند.

 اسحاق جهانگیری ظهر امروز چهارشنبه در بازدید از روستاهای زلزله زده شهرستان سراب در جمع زلزله زدگان با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را می کند تا مشکلات موجود در این مناطق حل شود، افزود: برای ساخت خانه‌های زلزله‌ زدگان آذربایجان شرقی ۶ ماه فرصت می خواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور به خسارات مالی ناشی از زلزله اشاره کرد و گفت: وام های معیشتی با نرخ سود پایین و کمک های بلاعوض برای پیش بینی شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ۵۰ درصد از منابع پیش بینی شده برای دوره بازسازی، تخصیص داده شده است.

جهانگیری با اشاره به سرمای هوا افزود: اسکان موقت مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی موضوعی پراهمیت است و باید به نحوی مدیریت شود که مردم با مشکل مواجه نشوند. مردم مطمئن باشند دولت برای دغدغه سرمای مردم و خروج آنها از این وضعیت راه حل دارد.

وی در خصوص نبود کانکس نیز گفت: برای اسکان موقت به صورت اجاره ای هیچ محدودیتی وجود ندارد و بهای اجاره ها توسط دولت پرداخت می شود و البته زلزله زدگان اگر می خواهند در همین محل مستقر شوند، بنیاد مسکن واحدهای ضربتی چند روزه ایجاد کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور نیروهای مختلف بسیج، سپاه و ارتش و مسئولان در این مناطق تاکید کرد: یاد گرفته ایم که در حین وقوع حوادث اختلاف نظرها کنار گذاشته شود. با وجود اینکه زلزله آذربایجان شرقی خسارت کمتری داشته، ولی از تمام نقاط کشور همدردی، انسجام و انتظام ملت با زلزله زدگان نشان داده شد.

جهانگیری با اشاره به عملکرد مسئولان استانی نیز گفت: مدیران و مسئولان استان عملکرد خوبی داشتند و دستگاه‌های ملی نظیر جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح و ستاد بحران نیز به سرعت وارد عمل شدند.

وی گفت: ساخت و ساز و بازسازی خرابی‌ها آغاز شده است. دولت ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طولانی مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی و تعمیر منازل آسیب دیده اختصاص داده است.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

در زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه شهر ترک میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند. این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!

به گزارش "ورزش سه"، کودی خاکپو ستاره هلندی لیورپول که حالا از شرایط درخشان خود در آیندهوون به کلی فاصله گرفته، با یک بدشانس دیگر روبه‌رو شده است.

روزنامه بریتانیایی دیلی استار در گزارشی با استناد به رسانه‌های هلندی مدعی شد که این بازیکن جوان که از لیورپول به‌طور هفتگی 130 هزار پوند دستمزد دریافت می‌کند، از تابستان 2023 در هلند به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات فعالیت می‌کند و در 5 شهر هلند، فعالیت تجاری خاصی دارد. با این حال مردمی که از خاکپو خانه اجاره کرده‌اند، بسیار خشمگین هستند؛ بسیاری از آپارتمان‌ها، سقفی کپک زده دارند و موش‌های مرده در گوشه‌های خانه موجب بهت‌زدگی خریداران شده‌ است. 

برخی دیگر از آپارتمان‌ها به قدری کوچک هستند که بیشتر از 2 نفر از در آنها رد نمی‌شود. این ساختمان از لحاظ استاندارد، دچار مشکل هستند و طبق ادعای گزارش مردم، این منازل برای زندگی انسان‌ هرگز مناسب نیستند. البته این شرکت که با خاکپو کار می‌کند اعلام کرده است از 11 موردی که گزارش شده تنها 6 مورد از نظر نظافتی مورد تهاجم موش‌ها بوده است.

شکایت خریداران به تازگی ثبت شده و قرار است وکیل گاکپو به زودی در هلند از موکلش دفاع کند ولی با این حال باشگاه لیورپول، مهاجم هلندی تیمش را برای گفت‌وگو در این باره منع کرده تا این مشکل به شیوه ساده‌تری حل شود.

دیگر خبرها

  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • اتخاذ تدابیر ویژه دولت برای رسیدگی به مسائل سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان