Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید گفت: برنامه مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی نه تنها در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه فرهنگ و هنر استان نیز برکات و آثار خودش را ظاهر کرده است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک هفته وحدت با بیان این که برنامه مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی نه تنها در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه فرهنگ و هنر استان نیز برکات و آثار خودش را ظاهر کرده است، افزود: اصحاب فرهنگ و هنر نیز به کمک اجرای این مثلث آمده اند، این برنامه را به شکل یک طرح موفق از منظر فرهنگی و هنری به پیش می برند، در همین راستا، نخستین نمایشگاه فروش آثار فرهنگی و هنری استان به خوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور یکصد هنرمند در ۴۵ غرفه برگزار شد و گذرهای فرهنگ و هنر فصلی هم در حال برنامه ریزی است. که نخستین بازار فروش آثار فرهنگی هنری(گذر فرهنگ و هنر) با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر و بخش خصوصی در مجتمع آسمان نیز ایجاد شده است.

 

وی با بیان این که شورای فرهنگ عمومی استان نیز به این برنامه ورود کرده است گفت: در فضای گفتمان سازی فرهنگی و مثلث اقتصادی فرهنگی هم شوراهای فرهنگی عمومی شهرستان ها برگزاری یک جلسه با محوریت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در دستور کار خود قرار دادند که همزمان با بحث رونق تولید، فرهنگ سازی هم در فضای استان با کمک امامان جمعه و دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی محقق شود.در نهاد مردمی هم گزارش‌های خوبی داریم.

 

مروارید گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به این مهم اختصاص پیدا کرد مصوب شد، صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ضمن تولید برنامه های مرتبط با کار و کارآفرینی در استان زمینه ی حضور معین های اقتصادی و فرهنگی در برنامه ها ی رادیویی و تلویزیونی فراهم نماید.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه بر نقش رسانه ها در تبیین این برنامه اقتصادی تاکید کرد و بیان داشت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی همچنین مصوب شد، که رسانه ها هر هفته یک ستون به گفتمان مثلث اقتصادی فرهنگی اختصاص دهند و همچنین معین های اقتصادی موفق معرفی شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: از دیگر مصوبات شورا این بود که در راستای ارتقاء فرهنگ کار، کارآفرینی و صداقت در کار و وجدان کاری کلیه اعضای محترم شورا فرهنگ عمومی ضمن همکاری لازم در راستای اجرای طرح مثلث اقتصادی –فرهنگی نسبت به اعلام پیشنهادات و طرح های اجرایی در بخش فرهنگی به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقدام نمایند.

 

وی با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص خادمی حضرت رضا(ع) برای برخی معین های اقتصادی اظهار داشت: با هماهنگی آستان قدس رضوی و پس از تعیین معیارها و شاخص ها از سوی دبیرخانه مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، برخی معین های اقتصادی مفتخر به خادمی حضرت رضا(ع) می شوند.

 

مروارید در ادامه اظهار داشت: نامگذاری یکی از میادین یا خیابان های شهرهای استان، به نام کارآفرین و معین اقتصادی نمونه با موافقت شورای اسلامی، دهیاری ها و شهرداری ها یکی دیگر از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: در شورای فرهنگ عمومی همچنین مصوب شد، نظر به اهمیت مباحث مرتبط با اشتغال و کارآفرینی در جامعه و تشویق کارآفرینان، ائمه محترم جمعه شهرها نسبت به فراهم نمودن زمینه حضور و ارائه گزارش معین های اقتصادی و کارآفرینان برتر به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه بررسی و مساعدت نمایند.

 

وی گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی دبیر محترم نهاد مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد و بیان داشت در استان خراسان رضوی ۱۲ حوزه تعریف کردیم که در واقع معین های اقتصادی در قالب این ۱۲ منطقه تعیین شده‌اند و تاکنون بیش از ۱۰۲ تفاهم نامه با معین های اقتصادی منعقد شده است.

 

دبیرشورای فرهنگ عمومی اسان ادامه داد: به لحاظ شکل گیری کسانی که تحت عنوان معین درشهرستانها حضور دارند و گاهی در اذهان پیش می آید که اینها دولتی هستند در حالی که حدود ۸۰ درصد آنها بخش خصوصی و تعاونی هستند و ۹ درصد دولتی هستند و ۱۱ درصد موسسات عمومی غیر دولتی هستند که این معین های اقتصادی را شکل می‌دهد به لحاظ فعالیت اقتصادی بیش از ۳۱ درصد در حوزه صنعت استان کار می‌کنند و بیش از ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی و بقیه هم در سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

 

مروارید افزود: در این جلسه همچنین آیت الله علم الهدی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد رییس شورای فرهنگ عموی استان با اشاره به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی نیز بیان داشتند که امیدواریم طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی با ابتکار استاندار این استان هر چه زودتر عملیاتی شود و مردم نتایج آن را لمس کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص بیانات استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: مهندس رزم حسینی استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی نیز بیان داشتند مثلث توسعه اقتصادی اگر به درستی در استان انجام شود و همه ارکان مرتبط با این مثلث، تصمیم سازان، تصمیم گیرندگان و سرمایه گذاران اگر مشارکت مستمر داشته باشند، من تردید ندارم با اجرای این طرح توسعه اقتصادی مقاومتی در استان ثمرات خوبی خواهیم داشت و این گفتمان باید در صدر برنامه های استان باشد و کمک رسانه ها را می طلبد که در جهت تعالی اقتصاد و فرهنگ استان قدم برداریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت اصفهان کانون های مساجد شیراز مساجد وحدت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت : ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی ثبت شده و ۸ اثر جهانی ثبت شده در خراسان رضوی داریم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احسان زهره وندی به مناسبت روز ملی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، در نشست علمی نویافته‌های باستان شناسی کشف رود در موزه بزرگ خراسان اظهارداشت: باتوجه به اینکه فرهنگهای مرتبط با پارینه سنگی قدیم ایران شامل فرهنگ ساطور ابزار الدوایی و فرهنگ تبر دستی آشولی هستند بنابراین کهن‌ترین شواهد این دوره که مربوط به فرهنگ الدوان است، در اطراف رودخانه کشف رود و در شرق مشهد یافت شده‌ است.

وی افزود: این شواهد شامل تعدادی ابزار سنگی ساخته شده از کوارتز است که شامل تراشه و ساطور ابزار هستند و طبق نظر کاشفین، این مجموعه حداقل 800 هزار سال قدمت دارد از فرهنگ آشولی نیز مدارک بیشتری در شمال غرب و غرب کشور بدست آمده‌است.

زهره وندی برخی از مکان‌های مهم شامل گنج پر در رستم‌آباد گیلان، شیوه تو در نزدیکی مهاباد، پل باریک در هلیلان بین کرمانشاه و ایلام دانست و گفت: اهمیت و جایگاه تاریخی خراسان بر کسی پوشیده نیست و ضرورت حفظ و نگهداری میراث فرهنگی آن، یک وظیفه عمومی است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به آثار متعدد تاریخی و ثبتی در این استان ادامه داد: در حال حاضر، 2 هزار و 100 اثر ثبتی همراه با 8 اثر جهانی در خراسان رضوی داریم و در کنار تفاخر به این داشته‌ها باید بدانیم حفظ و حراست از این میراث نیز اهمیت بالایی دارد.

زهره وندی با انتقاد از شرایط کنونی کشف رود خاطرنشان کرد: امروز در حاشیه این رود تاریخی و 220 کیلومتری، ساخت و ساز‌های متعدد و پسماند‌های مختلف داریم که هم تهدیدی برای محیط زیست و هم خطری برای حفاظت از محوطه‌های تاریخی به حساب می‌آید و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده  شود.

وی تصریح کرد:حفاظت از محوطه‌های تاریخی نه تنها برعهده میراث و در بخشی از وظیفه آن، بلکه از جمله وظایف محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

 همچنین درپایان نویافته هایی از آثار تمدنی دوره پارینه سنگی قدیم در منطقه «کشف رود» با حضور جمعی از پژوهشگران باستان شناسی رونمایی شد؛ این آثار مربوط به دوران پیشا تاریخ و در واقع، پیش از دوره‌های باستان شناسی و متعلق به عصر پارینه سنگی قدیم بود که به کوشش جمعی از پژوهشگران باستان شناسی کشف شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد