Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین امامی در بیرجند، با اشاره به تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند، اظهار داشت: تجهیز چاه‌های کشاورزی استان به کنتورهای هوشمند از سال ۱۳۸۵ آغاز و تاکنون یک هزار و ۸۴۲ چاه کشاورزی، صنعت و خدمات استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه با نصب کنتورهای هوشمند میزان ۱۹۶ میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است، بیان داشت: نصب کنتور هوشمند بر روی ۳۰۰ چاه باقی‌مانده استان در دستور کار قرار دارد که در صورت تأمین اعتبارات تا پایان سال آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی سد سیاهو و بهره‌برداری از آن در دهه فجر و یا پایان امسال، عنوان کرد: امسال برای تأمین اعتبار این پروژه ۱۷ میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

امامی از وجود هفت سد مخزنی و ۱۲ تغذیه مصنوعی در استان خبر داد و افزود: سد فرخی قاین، سد مخزنی رزه شهرستان درمیان، سد مخزنی نهرین طبس، سد مخزنی دره‌بید طبس، سد مخزنی حاجی‌آباد قاین، سد مخزنی شهید پارسا سرایان، سد مخزنی برون فردوس، سد مخزنی کریت طبس و سد سیاهو سربیشه از جمله سدهای استان هستند.وی همچنین به آخرین وضعیت سدهای خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: ظرفیت مخازن استان ۵۸ میلیون مترمکعب است که ۴۱ میلیون متر مکعب آن خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع ۷۵ درصد ظرفیت سدهای خراسان‌جنوبی خالی است، عنوان کرد: تنها ۱۷ میلیون متر مکعب یعنی ۲۵ درصد آب ذخیره شده پشت سدهای استان وجود دارد.امامی با بیان اینکه به‌علت حجم کم بارندگی و اشباع نشدن زمین‌ها، ورودی آب به مخازن و سدها نداشته‌ایم، اضافه کرد: سال زراعی گذشته (مهر ۹۷ تا مهر ۹۸) فقط ۱۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سد حاجی‌آباد زیرکوه و شهید پارسا سرایان هر کدام با ظرفیت ۴.۵ میلیون مترمکعب به طور کامل خالی است، مطرح کرد: همچنین از ۲۴ میلیون مترمکعب ظرفیت سد رزه درمیان ۱۷ میلیون مترمکعب و از هشت میلیون مترمکعب ظرفیت سد فرخی قاین شش میلیون مترمکعب خالی است.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی از ساخت سه سد تغذیه مصنوعی در استان خبر داد و گفت: سه سد تغذیه مصنوعی بندان، گزیک و آهنگران در دست اجرا است که هر سه به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و اتمام این پروژه‌ها نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر 463043 برچسب‌ها استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری سبب شده که ذخیره آب در سدهای استان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد و سد آیت‌الله صالحی مازندرانی هم در آستانه سرریز قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان امروز با بیان این‌که بارش‌های پاییز و زمستان پارسال و روزهای اخیر در مازندران اثر مطلوبی بر ذخیره آب در سدهای این استان داشت، اظهار کرد: مجموع ذخیره آب سدهای استان در حال حاضر به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در پایان نخستین هفته سال ۱۴۰۲ مجموع ذخیره آب سدهای استان ۱۴۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان هفته نخست امسال به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ذخیره آب سد شهید رجایی ساری اکنون ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۳۹ درصد حجم مخزن این سد است. اما پارسال در چنین زمانی ۳۸ میلیون متر مکعب در مخزن این سد وجود داشت.

داوودیان از نزدیک شدن تراز آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی –البرز- به سرریز خبر داد و گفت: بارندگی‌های خوب در بالادست سد آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه شمالی سبب شده میزان ذخیره آب این سد به ۱۳۳ میلیون مترمکعب برسد که معادل ۹۴ درصد ظرفیت مخزن آن است. پارسال در همین زمان ذخیره آب سد البرز ۸۶ میلیون مترمکعب بود. با توجه به بارندگی‌هایی که برای فصل جاری پیش‌بینی شده انتظار می‌رود که شاهد سرریز این سد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بارندگی‌های ثبت شده در مازندران طی سال آبی جاری اظهار کرد: از یکم مهر ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۴۱۰ میلیمتر بارندگی در مازندران داشتیم که ۴ درصد افزایش نسبت به دوره درازمدت را نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: همین بارش‌ها و همچنین ذوب شدن ذخایر برفی بالادست سبب شده آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب برسد. البته در این شاخص هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی داریم و کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ثبت این اعداد و ارقام امیدواریم با مشارکت کشاورزان امسال شرایط تأمین آب کشاورزی در استان بهتر از سه سال گذشته باشد و شاهد جهش تولیدات کشاورزی استان باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • میزان ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • آورد یک میلیارد مترمکعبی سدهای کرمانشاه