Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ محمد جمالی ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: دشمن از هر ابزاری برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین امت اسلامی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی متحد شده‌اند تصریح کرد: در قرآن بارها بر ضرورت وحدت امت اسلامی و پرهیز از تفرقه تاکید شده و وحدت بین امت اسلامی یک مقوله و واقعیتی ملموس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت شهر کنگان با اشاره به اینکه صحبت‌های تفرقه‌انگیز برخی افراد را نباید به پای انقلاب دانست، ادامه داد: دشمن از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران هراس دارد و در تلاش است از این پیشرفت‌ها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کشور با علم و فناوری به ویژه در علوم اسلامی، دینی، شرعی و کلاسیک پیشرفت می‌کند افزود: ما به دنبال علم هستیم و به جهانیان نشان می‌دهیم که با علم و دانش می‌توانیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

جمالی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره منادی وحدت در داخل و در بین سایر کشورهای اسلامی بوده است، اضافه کرد: ملت اسلامی همواره باید به فکر اتحاد باشند تا دشمن در بین آنها رسوخ نکند.

وی بیان کرد: ملت ایران از اول انقلاب تاکنون در برهه‌های مختلف زمانی همواره اتحاد و انسجام و نتایج به‌دست آمده از آن را لمس کردند و نباید این تجربه‌ها هیچگاه فراموش شود.

کد خبر 4771702

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر محمد جمالی کنگان بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات «وعده صادق»

با توجه به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران و تنبیه رژیم صهیونیستی در عملیات موسوم به "وعده صادق" دبیر نهضت ملی زندگی با آیه ها، پیشنهاد داد تا آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از «وعده صادق» قرار گیرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با توجه به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران و تنبیه رژیم صهیونیستی در عملیات موسوم به "وعده صادق" که نشانه تغییر رویه، تاکتیک و نظم جهانی در مبارزه با استکبار است، برای حفظ وحدت رویه مسلمین و تقویت جبهه مقاومت حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، استاد حوزه و دانشگاه، طی گفتگو با حجت الاسلام تقی زاده، دبیر نهضت ملی زندگی با آیه ها، پیشنهاد دادند تا آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از «وعده صادق» قرار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی، استاد حوزه و دانشگاه در این زمینه گفت: در خصوص اینکه چه آیه‌ای بیشتر مطرح کنیم فکر زیادی کردم و آیات مختلف را بررسی کردم، هر کدام از این‌ها به جهتی ممکن است لازم باشد، به خاطر اینکه این اتفاق پیش آمده وجوه مختلفی دارد. 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این حرکت فقط برخورد و تنش بین دو کشور نیست، بلکه زمینه ساز تقویت و اتحاد بالاتر بین مومنین و امت اسلامی و یک استراتژی جدید برای انقلاب اسلامی است که پس از سال‌ها صبر و استقامت برخورد مستقیم و آشکار انجام می‌دهد. 

 وی این عملیات اثربخش را به واسطه آثار زیادی که بعد از این به جای می‌گذارد بعنوان یکی از نقاط عطف مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: در این تغییر رویه جمهوری اسلامی ایران، یعنی از دفاع غیر مستقیم به دفاع و پاسخ مستقیم، فقط بحث اسرائیل مطرح نیست، بلکه بحث مقابله با جبهه کفر است که اسرائیل به عنوان نوک پیکان خودش را معرفی کرده، و الا کشور‌های دیگری مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و کشور‌های متحجر خلیج فارس به عنوان اذناب آن‌ها هستند. 

وی با اشاره به خوشحالی مومنان پس از عملیات «وعده صادق» به جهت ایجاد وحدت و یکپارچگی بین مسلمین جهان گفت: مشاهده این عظمت و اتحاد ممکن است به وحدت ظاهری بین ظالمان کشیده شود و آن‌ها هم به جهت این تغییر تاکتیک در ظاهر انسجام خود را بیشتر کنند؛ از جهتی این حرکت ممکن است در جریان غزه نیز تاثیرگذار باشد و با فشار‌هایی از دولت‌های غربی به قبول آتش بس منجر شود که تزلزل رژیم صهیونیستی بیشتر از این آشکار نشود. در این صورت این ماجرا می‌تواند نزدیک شود به جریان صلح حدیبیه که آیات سوره مبارکه فتح در این باره نازل شد و بشارت فتح مکه پس از قبول صلح حدیبیه برای پیامبر اکرم (ص) پیش آمد. 

استاد عابدینی به وجه دیگر عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: اگر این موضوع، جریان آغاز یک فتح باشد که این فتح به دنبالش فتوحات دیگر و ورود فوج مردم به دین اسلام را منجر شود، می‌تواند تشبیه به فتح مکه شود و آیات سوره مبارکه فتح دلالت بر این امر داشته باشد. 

وی گفت: پیشنهاد بنده این است که با توجه به جریانات مختلف و ضرورت وحدت و اتحاد بیش از پیش مومنین در داخل و خارج از کشور، می‌توان آیه ۴ سوره مبارکه صف «اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَاَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص» را شعار قرار دهیم که این آیه کاربردی می‌تواند به عنوان یک مقدمه برای ادامه و مقابله‌های آینده استفاده شود و آیات دیگری هم که بیان شد هر کدام می‌تواند جایگاه و نکات خودش را در باب این موضوع داشته باشد. 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: آیه ۴ سوره مبارکه صف بیان می‌کند که چگونه انسان محبوب خدا باشد و چگونه راه خدا را در پیش بگیرد، چنانچه حضرت علی علیه السلام هم از همین آیه در جنگ صفین برای بالا بردن روحیه، انگیزه و ایجاد وحدت بین یاران خود استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است
  • آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات «وعده صادق»
  • جهان اسلام از تحقق وعده صادق مسرور است
  • آیه ۴سوره صف، شعار محوری اتحاد مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات
  • حرکت بزرگ سپاه اسلام امیدی در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد
  • واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم
  • بیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد پاسخ ایران به اسرائیل: رزمندگان اسلام سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند
  • رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مسلمانان را ناتوان کند
  • حملات ضد صهیونیستی ایران، برای دشمنان بی سابقه بود
  • پاسخ کوبنده و دشمن شکن سپاه قلوب ملت ایران و امت اسلام را شاد کرد