Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:12:57 GMT

زن مصری‌الاصل رهبر حزب چپ‌های آلمان شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۷۱۲

زن مصری‌الاصل رهبر حزب چپ‌های آلمان شد

به گزارش روز چهارشنبه دویچه‌وله، «امیره محمدعلی» برای نخستین بار است که برای رهبری این فراکسیون در مجلس شرکت کرده است. او در کنار «دیتمار بارش» که بار دیگر به عنوان عضو رهبری فراکسیون انتخاب شد، سکاندار حزب هستند.

محمدعلی در مبارزه انتخاباتی درون فراکسیون حزب چپ‌ها با کسب ۵۲ رأی به ۴۲ درصد آراء دست یافت و بر نامزد دیگر این حزب «کارن لی» پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این زن مصری‌الاصل در سال ۱۹۸۰ در هامبورگ به دنیا آمد. پدرش اهل مصر و مادرش آلمانی است. محمدعلی تحصیلات خود را در رشته حقوق در هامبورگ، هایدلبرگ و رم انجام داد و اکنون به عنوان وکیل دادگستری در «اولدنبورگ» زندگی می‌کند.
او از سال ۲۰۱۷ نماینده مجلس فدرال آلمان «بوندس‌تاگ» است. او همانند سلف خود، «زارا واگن‌کنشت» از جناح چپ حزب چپ‌ها و معتمدان نزدیک به «کاتیا کیپینگ» از رئیسان حزب به شمار می‌رود.

واگن‌کنشت نیز که دیروز(سه‌شنبه) از سمت خود به عنوان رئیس فراکسیون چپ‌ها در پارلمان کناره‌گیری کرد، در یک خانواده چندفرهنگی به دنیا آمده و پدر او ایرانی و مادرش آلمانی است.
براساس این گزارش، محمدعلی در درخواستش برای شرکت در رهبری فراکسیون چپ‌ها در مجلس نمایندگان آلمان گفته بود، وظیفه اصلی خود را برقراری وحدت دوباره میان اعضای فراکسیون می‌داند.
در دوران ریاست واگن‌کنشت بر فراکسیون، بحث‌های درون‌حزبی اوج گرفته و اختلاف‌نظرها بیش از پیش بر فعالیت حزب تاثیر گذاشته بود.
2023

برچسب‌ها پارلمان آلمان حزب چپ ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارلمان آلمان حزب چپ ها پارلمان آلمان حزب چپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دیروز جلسه هم‌اندیشی به دعوت تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب در مجلس دوازدهم تشکیل شد.

براساس گزارش ایسنا از مجلس، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام نبویان منتخب تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بر ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سپس منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت برای تشکیل فراکسیون واحد رای‌گیری شد. حاضران در این جلسه با اکثریت آرا با تاسیس آن موافقت کردند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعال شود.

موضوع دیگر این جلسه تشکیل یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون بود. وظیفه هیات اجرایی تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرامنامه و آیین‌نامه، تهیه فهرست نمایندگان برای دعوت به عضویت در فراکسیون، پیش نویس فرم عضویت و جدول زمان بندی تا انتخابات هیات رئیسه و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

اعضای هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه بعدی هیات موسس فراکسیون انتخاب می شوند.

هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898625

دیگر خبرها

  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد