Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@07:00:05 GMT

دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۷۷۶

دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه کارخانه محصول سازی نیست و از این رو حراست در دانشگاه با حراست در سازمان‌های دیگر متفاوت است، چرا که دانشگاه کارخانه انسان سازی است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم معارفه سیروس صابری مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و تکریم سیدمجید موسوی رئیس سابق مرکز حراست با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله «ص» تهران بزرگ و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز ۲۲ آبان ماه در سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تأکید بر اهمیت کار حراست در دانشگاه، گفت: دانشگاه یک ظرف و یک مظروف دارد که مظروف آن دانشجو است و نکته مهم این است که ما با عناوین سنتی اداری نمی‌توانیم با این موضوع برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت فیزیکی در دانشگاه ظرف که همان محیط دانشگاه است را محافظت می‌کند، تصریح کرد: حفاظت فیزیکی در واقع پیشانی ارتباط با دانشجو نیز است. اهمیت کار در این حوزه بسیار بالاست، به طوری که یک برخورد صبحگاهی مناسب با دانشجو می‌تواند اعتماد و تفکر او را نسبت به دین، انقلاب و نظام متبلور کند، اما یک برخورد غلط و در جهت حفظ ظرف دانشگاه می‌تواند اثر بسیار مخربی داشته باشد.

طهرانچی با تأکید بر اینکه کار حراست در دانشگاه از یک پیچیدگی مضاعف برخوردار است؛ ادامه داد: حراست باید بتواند هم ظرف و هم مظروف را پایش و صیانت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است؛ اظهار کرد: براین اساس، دانشگاه کارخانه محصول سازی نیست و از این رو حراست در دانشگاه با حراست در سازمان‌های دیگر متفاوت است، چرا که در دانشگاه باید صیانت از انسان صورت بگیرد. این موضوع یک نگاه یک طرفه نیست، بلکه یک نگاه جامع مدیریتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مسئول نخست صیانت در دانشگاه، شخص رئیس دانشگاه است؛ تاکید کرد: پس از رئیس دانشگاه تمام معاونان و به تبع آن مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید تفکر صیانت بخش داشته باشند. در دانشگاه یک مکان تخصصی نیز برای این کار وجود دارد که همان حراست دانشگاه است و راهکار تخصصی به سایر بخش‌ها ارائه می‌کند.

طهرانچی افزود: اگر در زمینه حراست توجه خود را بیش از حد به ظرف «محیط دانشگاه» بدهیم و از مظروف «دانشجو» غافل باشیم، رسالت خود را انجام نداده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه صابری سرپرست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی سابقه جهادی در عرصه خدمت به نظام و، ولی امر مسلمین دارد؛ تاکید کرد: ایشان سابقه انقلابی، لشکری و کشوری زیادی دارد و با مسائل به طور جامع آشناست، امیدوارم امور مربوط به حراست با حضور ایشان به نحو احسن پیگیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های موسوی در دوران مسئولیتش در مرکز حراست، گفت: موسوی در این دوره به صورت جهادی کار کردند و ما از این پس در مرکز گزینش دانشگاه از خدمات وی استفاده خواهیم کرد. پیش از این مردانی مسئولیت مرکز گزینش را عهده دار بود که از خدمات ایشان نیز قدردانی می‌کنم. در حال حاضر مردانی مدیرکل انتصابات دانشگاه است.

طهرانچی جابجایی‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را برای هم افزایی و ارتقاء توان مدیران دانست و افزود: خوشحالیم که در نظام اسلامی آمد و شد‌های مدیران عیار شخصیت جهادی آنان را نشان می‌دهد و هیچ کسی از این رفت و آمد خوشحال و نگران نخواهد شد، چرا که این موضوع را یک امتحان می‌بیند. هدف ریاست نیست، بلکه انجام خدمت در نظام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با نگاه همه جانبه در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، حراستی صیانت بخش در دانشگاه وجود داشته باشد.

بازسازی، ارتقاء و تقویت جایگاه نیروی انسانی در مرکز حراست
سیدمجید موسوی رئیس سابق مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه یک دانشگاه بسیار گسترده، وسیع و اجتماعی است که در دنیا بی‌نظیر است.

وی به انتخاب ولایتی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس هیئت مؤسس اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این سرمایه بزرگ و نهاد تأثیرگذار در داخل و خارج از کشور با تصمیم شجاعانه و حکیمانه مقام معظم رهبری، در مسیر بسیار خوبی قرار گرفت که مسئولیت و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

موسوی اظهار کرد: افرادی که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ایفای نقش می‌کنند، دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند که جای شکرگذاری و تقدیر دارد.

وی بازسازی، ارتقاء و تقویت جایگاه نیروی انسانی و ایجاد معاونت منابع انسانی و برنامه‌ریزی را از اقدامات مهم مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: پایه هر کاری در هر سیستمی نیروی انسانی است که باید با روحیه جهادی و انقلابی آماده انجام رسالت‌های بزرگ و وظایف سنگین و خطیر باشد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مدیریت آموزش و توانمندسازی از دیگر اقدامات زیر ساختی در مرکز حراست دانشگاه بود، چرا که معتقدیم هر فعالیتی که با آموزش همراه باشد، نتایج خیلی بهتری دارد. همچنین یک بانک جامع درخصوص پرونده آموزشی پرسنل و کارکنان تشکیل دادیم و افراد در سطح کشور در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کردند.

موسوی تأکید کرد: یک تیم انقلابی، جهادی و پیشرو در مجموعه حراست دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری امور هستند و ان‌شاءالله با هدایت‌های صابری اقدامات سازنده به خوبی سیر ارتقایی و کیفی سازی و عملیاتی خود را دنبال کند. در حراست به دنبال بسترسازی برای خدمت صادقانه مدیران و پیگیری مطالبات فارغ از مصلحت اندیشی هستیم تا نتایج در شأن و تراز انقلاب اسلامی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است، محقق شود.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد
همچنین سیروس صابری در این مراسم با قدردانی از حسن اعتماد ولایتی و طهرانچی، گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران، وظایف خود را به نحو احسن در این جایگاه انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار بالایی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه جهاد علمی در آن صورت می‌گیرد، مکان مقدسی است و ما نیز وظیفه داریم از آن صیانت و حراست کنیم.

صابری با بیان اینکه همه سرباز ولایت و مقام معظم رهبری هستیم، ادامه داد: باید کاری کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی در تراز انقلاب اسلامی قرار گیرد و همکاران ارتباط خوبی با معاونت‌های دانشگاه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور عنایت اله ملکی تبار مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، حسین جوادی خزانه دار دانشگاه آزاد اسلامی و سیدمرتضی شهیدی سرپرست مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این نشست با تأکید بر اینکه ۱۴۰۳، سال رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: نحوه و میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی متناسب با چارچوب‌های که در دولت مصوب شده است در اولین جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار جدی است، اظهار کرد: در بهمن سال گذشته در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت چندین هزار واحد مسکونی آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هر ۳ ماه یکبار کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باید مصادیق عملی پروژه مسکن را مشاهده کنند. البته به دلیل بروکراسی‌های خارج از دانشگاه این پروژه تا حدودی کند پیش رفت.

طهرانچی با بیان اینکه در پروژه مسکن در نظرگرفتن ۴ نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: اختصاص زمین، انتخاب پیمانکار صنعتی انبوه ساز مناسب، مشارکت دانشکدگان صنعت ساختمان در پروژه و تأمین منابع از موارد بسیار مهمی هستند که همواره باید مورد توجه قرار بگیرند، به خوبی انجام شوند و موازی هم پیش بروند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند