Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حل مسأله و پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه از محور اصلی این دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست راهبری پژوهشی در منطقه ۵ با حضور دکتر بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد.

نگاهداری در این نشست با بیان اینکه حل مسأله و پاسخ دهی به نیازهای جامعه محور اصلی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: پژوهشگاه ها، انجمن های علمی و شبکه های آزمایشگاهی باید در حل مسأله و پاسخ دهی به نیازهای کشور پاسخگو باشند و ما این رویکرد را دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سیاست گذاری و ارزیابی را مهمترین فعالیت ستادی پژوهش عنوان کرد و افزود: واحدهای دانشگاهی مجری سیاست گذاری های ستاد هستند و ما سعی می کنیم در این مسیر راهگشا و تسهیل کننده باشیم.

نگاهداری خاطرنشان کرد: تلاش ما تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان‌ها است، باید همه ذینفعان را در آیین‌نامه ها مدنظر قرار دهیم و اعتقاد داریم هر چقدر زاویه بردار منافع یک سازمان و افراد آن بیشتر باشد، تحقق سیاست ها بیشتر است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد ساماندهی آیین نامه و برنامه ریزی عملیاتی را از اهداف اصلی ستاد پژوهش دانست و افزود: سند راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند محوری در طراحی و تولید برنامه ۵ ساله دانشگاه است. حوزه پژوهش در این راستا پیشگام بوده و برنامه ۵ ساله خود را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه ۵ ساله وظایف بین استان‌ها و مناطق با توجه به نقشه جامع کشور تقسیم بندی شده و این امر با توجه به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است. به این ترتیب اگر هر واحد دانشگاهی سهم خود را در تحقق اهداف ایفا کند در نهایت سهم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور محقق می شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نگاهداری از برگزاری لیگ مسابقات علمی و پژوهشی با محوریت فناورانه و اندیشه ورز در حوزه های پژوهش استان ها خبر داد و گفت: هدف ما راه اندازی تیم های قدرتمند علمی در سطح کشور است و باید همه تیم ها در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور

کاظم وطن خواه به مناسبت سی ام فروردین روز آزمایشگاهیان، گفت: این روز فرصتی است که به نوبه خود از همکاران آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمارستان ها، کلینیک‌ها و سایر بخش‌های آزمایشگاهی تقدیر کنیم.  خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگتر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن‌ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند