Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:54:32 GMT

کشاورزی قراردادی در خراسان جنوبی ترویج شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۰۶۹

کشاورزی قراردادی در خراسان جنوبی ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قوسی ظهر چهارشنبه در میز ملی توسعه صادرات سه محصول زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی با اشاره به سند حمایت از محصولات استراتژیک بیان کرد: ارتقاء تولید و بهره وری محصولات کشاورزی به ویژه زرشک، زعفران و عناب از اهداف مهم اقدامات جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی به دنبال افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی نیستیم، افزود: با توجه به سند سازگاری با کم آبی رشدی منطقی، محدود و هدفمند در تولید سه محصول زعفران و عناب و زرشک داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوسی با بیان اینکه ترویج و آموزش کشاورزان در سال جاری مورد توجه ویژه سازمان قرار گرفته است، افزود: همچنین در مرحله داشت ضمن ارتقاء تولید، کیفیت محصول مورد توجه قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه نیازمندیم در زمینه انبار، بسته بندی و فرآوری محصولات استراتژیک هدف گذاری شود، اظهار کرد: باید کشاورزی قرادادی را فرهنگ سازی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: کشاورزی قراردادی بین تولید کننده و تاجر بوده که باعث رفع مشکلات نوسانات تنظیم بازار شده و دغدغه های کشاورزان می شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه هم در این جلسه بیان کرد: با توجه و کیفیت محصولات زرشک و زعفران در خراسان جنوبی، این محصولات خاص استان شناخته شده است.

نظر افضلی با اشاره به تولید ۲۱ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی افزود: طی سال های اخیر مردم به کشت زرشک روی آورده اند.

کد خبر 4771694

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اتاق بازرگانی بیرجند بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی