Web Analytics Made Easy - Statcounter

"یدالله موحد" روز چهارشنبه در آئین افتتاح مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی کرمان افزود: حوادث راهنمایی و رانندگی و تلفات جاده‌ای قصه پرغصه‌ای است، به‌طوری که سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در محورهای مواصلاتی کشور جان خود را از دست می‌دهند و صدها هزار نفر نیز زخمی و همچنین میلیاردها خسارت مالی به کشور وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی سال گذشته در محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری استان کرمان یک هزار و ۱۲۰ نفر به علت تصادف جان باخته‌اند و در پنج ماهه نخست امسال ۴۹۲ در این استان به دلیل تصادف کشته شده‌اند.
رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اصلاح قوانین رانندگی کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری آحاد مختلف جامعه می‌توانیم آمار تصافات را کاهش دهیم.
وی گفت: ۱۶۷ نقطه حادثه خیز در سطح استان کرمان وجود دارد که برای اصلاح نقاط حادثه خیز برون شهری استان به ۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ضمن آنکه اقدامات لازم برای رفع آنها آغاز شده است.
موحد دوربین‌های پایش تصویری را در کنترل سرعت موثر دانست و بیان کرد: اگر فرهنگ رانندگی نهادینه نشود اقدامات ما موثر نخواهد بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: برای جلوگیری رفت و آمدهای غیرضروری یک ساختمان در نظر گرفتیم به طوری که پلیس، نماینده بیمه و پزشکی قانونی در کنار قاضی قرار بگیرند که در ساختمان جدید مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی در کرمان این اقدام انجام شده و از صفر تا صد کار مربوط به مسایل قضایی در این ساختمان مستقر شده‌اند.
وی  تخصصی شدن کارها و دسترسی آسان مردم را از اهداف احداث مجتمع‌های قضایی تخصصی برشمرد و عنوان کرد: مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم اقتصادی سال آینده افتتاح خواهد شد و پرونده‌های اقتصادی نیز در این ساختمان رسیدگی می‌شود.

برچسب‌ها دادگستری کرمان ایرنا کاهش تصادفات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان ایرنا کاهش تصادفات دادگستری کرمان ایرنا کاهش تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه شرق، ۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است