Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@05:48:01 GMT

محاکمه یک ایرانی در سوئد به اتهام حوادث سال 67

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۱۹۵

جلسه استماع یک شهروند ایرانی، امروز در دادگاهی در استکهلم - پایتخت سوئد - برگزار شد. بنا به ادعای برخی منابع خبری غربی، این فرد که نامش "حمید نوری" اعلام شده است، در دادگاه اعدامی های سال 67 نقش داشته است. 

به گزارش منابع غربی از جمله دویچه وله، مرزبانی سوئد روز شنبه 16 آبان او را بازداشت کرده بود و هویت وی، امروز از سوی دستگاه قضایی سوئد اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود دادگاه استکهلم بعد از جلسه استماع، بازداشت وی را به مدت 4 هفته تمدید کرده است.

در سال 1367، تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین در ایران محاکمه و اعدام شدند. مقامات جمهوری اسلامی این واقعه را منطبق با قانون و در راستای مبارزه با تروریسم توصیف می کنند ولی برخی جریان های مخالف نظام، آن را تخطئه می کنند.

مقامات ایرانی هنوز به این موضوع واکنش نشان نداده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر داماد محکوم به پرداخت دیه شد

مرد میانسال که در جشن عروسی پسرش با تیراندازی دو کودک را ناخواسته به کام مرگ کشانده و پدر و مادر آنها را زخمی کرده بود پس از دوبار محاکمه در نهایت از سوی قضات دادگاه کیفری به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش مشرق، این حادثه پنجم تیر سال ۱۴۰۰ به پلیس اعلام شد و وقتی مأموران به محل عروسی که باغی در منطقه ملارد بود، رفتند در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پدر داماد با اجرای رسم سنتی تیراندازی در مراسم عروسی پسرش چندین گلوله شلیک کرده است اما دختر ۱۲ ساله‌ای به نام مریم و پسر ۹ ساله‌ای به نام مهیار با اصابت گلوله جان باختند. پدر مریم و مادر مهیار هم که مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

در ادامه متهم ۶۰ ساله به نام محمود که به خاطر شرب خمر حالت طبیعی نداشت در محل عروسی بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من فقط برای نشان دادن شادی جشن عروسی پسرم تیراندازی و رسم مان را اجرا کردم. باور کنید قصدی برای کشتن میهمانان نداشتم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهار دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه دادگاه

در نخستین جلسه دادگاه شاکی‌های پرونده خواهان قصاص متهم شدند.

سپس متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمدی گفت: ما اهل لرستان هستیم و به رسم قدیمی مان در جشن‌ها به نشانه شادی تیراندازی می‌کنیم، آن شب هم من می‌خواستم شادی مان را نشان دهم که این فاجعه رخ داد. باور کنید من قصدی برای قتل میهمانانم نداشتم و شرمنده خانواده‌های عزادار هستم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه به اولیای دم دو کودک و ۳ سال حبس محکوم کردند.

پس از صدور رای، اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند و قضات دیوان با شکستن حکم، پرونده را بار دیگر برای رسیدگی به شعبه ۱۰(هم‌عرض) فرستادند.

دومین جلسه دادگاه

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز بار دیگر شاکی‌ها خواهان قصاص و دریافت دیه شدند.سپس وکیل اولیای دم به جایگاه رفت و گفت: متهم مدعی است به خاطر مصرف مسکرات اختیاری بر رفتارش نداشته است. اما مستی وی در دادسرا بررسی و ادعای وی مبنی بر مسلوب الاراده بودن رد شده است. او از اسلحه که وسیله‌ای کشنده است استفاده کرده و این موضوع نیازی به قصد و نیت او برای قتل ندارد.عمل متهم کشنده و اتهامش قتل عمدی است.

پس از دفاعیات متهم وکیلش گفت: در بازبینی فیلم عروسی مشاهده شد که ۴ گلوله به صورت هوایی شلیک شده و بعد از آن اسلحه روی زمین افتاده و گلوله پنجم به طور غیرعمدی شلیک شده است. بنابراین موکلم قصدی برای قتل نداشته است.

در پایان جلسه قضات با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده بار دیگر متهم ۶۰ ساله را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه کامل دو کودک و همچنین پرداخت دیه به خاطر جراحت‌های وارد شده به دو مجروح حادثه محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • پدر داماد محکوم به پرداخت دیه شد