Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@21:27:58 GMT

رکود تورمی در بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۲۴۴

صراط:

فرج الله رجبی ظهر امروز در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور از وجود 6 میلیون خانه خالی در کشور خبر داد و اظهار داشت: عده‌ای این آمار را می‌دهند تا بگویند در کشور میزان خانه‌های خالی زیاد است اما من با شنیدن این آمار تنم می‌لرزد زیرا این آمار به معنی فریز شدن چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه تورم 60  تا 100 درصدی در بخش مسکن کشور اتفاق افتاده ولی با این وجود صنایع مرتبط راه نیفتاده و سرمایه‌های مردم به بازار طلا و ارز سوق داده شد، عنوان کرد: متاسفانه در تلاطمات اقتصادی چند مدت اخیر بسیاری از سرمایه‌ها نابود شد و بسیاری افراد که خانه و زندگی خود را فروخته بودند و در بازار طلا و ارز  سرمایه‌گذاری کردند که ضرر شدیدی متحمل شدند.

رجبی با بیان اینکه سال آینده ‌‌برای رونق بازار نیازمند سرمایه بخش خصوصی هستیم، خاطرنشان کرد: بدون رونق بازار مسکن برنامه دولت برای ایجاد یک میلیون شغل محقق نمی‌شود بنابراین باید به رونق بازار مسکن به عنوان یک طرح ملی نگاه کرد و دولت باید امنیت سرمایه‌گذاران این حوزه را تامین کند.  

وی به باطل شدن پروانه فعالیتش در سازمان نظام مهندسی توسط وزیر سابق راه اشاره کرد و افزود: پروانه فعالیت من به خاطر اعتراضم به عدم حضور وزیر سابق راه در جلسات کمیسیون عمران در زمان بررسی طرح جامع مسکن لغو شد این عدم حضور باعث شد طرح استیضاح را امضا کنم او هم پروانه فعالیت مرا باطل کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن رکود تورمی خانه های خالی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل شود و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست بررسی مشکلات کارخانه «بافت بلوچ» ایرانشهر، اظهار داشت: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل شود و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا کند.

وی افزود: بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در استان است بنابراین باید روند سرمایه‌گذاری در منطقه را تسهیل کنیم و در دادن فرصت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید یک نشست اختصاصی برای کشت پنبه در استان تشکیل شود چرا که باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره گیری کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند