Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خوارزمی روز چهارشنبه افزود:۱۲ هزار میلیون ریال طی سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای عملیات بیومکانیکی به اداره جنگل اختصاص یافته که با این رقم، ۹۴۵ هکتار پروژه جنگل کاری در قالب عملیات بذرکاری و نهال کاری در اراضی مستعدی که قابلیت اجرای پروژه را داشته و قبلا اراضی جنگلی مخروبه تلقی می شدند، تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه این سطح از عملیات در حوزه های آبخیز قادرآباد، شصت فیچ، دره مرید و آسیاب جفته قرار دارند که در برخی موارد، همجوار سایر پروژه های آبخیزداری نیز هستند، افزود: این پروژه ها از سوی تشکل های مربوط به منابع طبیعی در قالب پیمانکاری با استفاده از توان جوامع محلی که چند هدف را دنبال می کنند در مرحله اجرا و یا در حال پایان است.
 خوارزمی با بیان اینکه بیشتر عملیات جنگل کاری با بذور جنگلی، مانند بادام کوهی (الوک) و بنه و غیره است، گفت: با این کار در آینده ای نزدیک به علت مثمر بودن گونه های جنگلی، علاوه بر ایجاد، احیا و توسعه پوشش جنگلی در زندگی دامداران و جوامع محلی نیز اثرگذار خواهد بود و حفاظت و نگهداری از عرصه ها نیز توسط جوامع محلی انجام می شود که این امر، موفقیت بسیار بالای پروژه را در بر دارد. 
وی با اشاره به اینکه این اداره، بر اساس قراردادهای منعقد شده در زمان مشخص، پروژه های خود را به پایان می رساند، افزود: فصل مناسب برای اجرای عملیات بذرکاری از نظر رعایت اصول فنی برای استان کرمان تا پایان آذر پیش بینی شده است؛ بنابراین، عملیات اجرایی بذرکاری در زمان مناسب از شهریور آغاز شده و تا پایان آذر تمام می شود و عملیات نهالکاری حداکثر تا پایان بهمن به پایان می رسد. 
رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان به پراکنش نامناسب بارندگی، پایین بودن متوسط سالیانه آن و کم آبی در بیشتر نقاط استان اشاره کرد و گفت: عملیات نهال کاری در سطح های قابل توجه در مناطقی قابلیت اجرا دارد که دارای بارندگی کافی برای استقرار نهال در سال های آینده و همچنین نیاز آبی در زمان کشت باشد به این دلیل برای سطح زیاد، نمی توان اقدام به عملیات نهال کاری کرد. 
وی افزود: این اداره در برخی از مناطقی که دسترسی به منابع آبی وجود دارد و عرصه ها قابلیت احیا و توسعه را داشته باشند، اقدام به اجرای عملیات نهال کاری با گونه های جنگلی بنه و بادام کوهی کرده که این موضوع در افزایش سرانه جنگل مؤثر بوده و نهایتا اقتصادی هم هست. 

برچسب‌ها کرمان ایرنا منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا منابع طبیعی کرمان ایرنا منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان