Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:11:28 GMT

هویت‌بخشی به 20 محصول صنایع‌دستی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۳۱۳

هویت‌بخشی به 20 محصول صنایع‌دستی خراسان شمالی

علی عابدی روز چهارشنبه در این مورد اظهار داشت: بسته‌بندی و عرضه مناسب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در معاونت صنایع‌دستی استان است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مؤثر در انتخاب و خریداری کالایی، بسته‌بندی مناسب آن است و با اشاره به تنوع تولیدات صنایع‌دستی در استان، اظهار داشت: محصولاتی در رشته‌های دست بافته‌های داری، چوب، سنگ‌های قیمتی، سفال، سرامیک هم‌اکنون بابرند مخصوص به خود در استان تولید و به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: با رویکرد حمایتی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب دانشگاهی، در تلاش برای ثبت برند و تجاری‌سازی دیگر رشته‌های صنایع‌دستی استان که تولیدات انبوه دارند، هستیم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با موضوع مارکتینگ و بسته‌بندی برای هنرمندان صنایع‌دستی استان برنامه‌ریزی شده است.

عابدی با اشاره به تعداد ۶۱ رشته فعال صنایع‌دستی در استان، گفت: آموزش مستمر، پرداخت تسهیلات و حمایت به‌منظور فرصت‌یابی حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف، ۳ راهکار مهم برای حفظ و بقای هنرهای سنتی است.

خراسان شمالی ۶۰ هزار فعال در ۶۱ رشته صنایع دستی دارد.

برچسب‌ها بجنورد صنایع دستی خراسان شمالی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد صنایع دستی خراسان شمالی میراث فرهنگی بجنورد صنایع دستی خراسان شمالی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: بازارچه سوغات و صنایع دستی استان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در موزه صنایع‌دستی گلستان برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان افزود: این بازارچه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خانه تاریخی امیر لطیفی برگزار شود.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت:حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و سوغات استان، توسعه، ترویج و آموزش‌های صنایع‌دستی است.

دیگر خبرها

  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد