Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:28:35 GMT

شهرداری‌های خراسان جنوبی ۳ میلیارد تومان بدهکارند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۴۷۱

شهرداری‌های خراسان جنوبی ۳ میلیارد تومان بدهکارند

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در خصوص نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی استان از محل درآمد شهرداری‌ها، از سال ۸۴ که این قانون مصوب شده، شهرداری‌های استان به شکل میانگین ۵۰ درصد تعهدات قانونی خود را به کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت کردند. 

وی ادامه داد: در این ارتباط سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌های استان پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان بوده که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ۳۸ پروژه فعال در دست اقدام دارد که این پروژه‌ها به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون هفت باب کتابخانه با اعتبار ۷۶۸ میلیون تومان در سطح استان افتتاح شده، همچنین بهسازی چهار باب کتابخانه عمومی با اعتبار ۷۹۰ میلیون تومان انجام شده است.

رضایی یادآور شد: در حال حاضر هفت باب کتابخانه در حال ساخت است که در صورت تخصیص اعتبار تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، برای تکمیل این کتابخانه ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: در پنج سال اخیر کمک خیران به کتابخانه‌های استان بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بوده، سرانه فضای کتابخانه های مرکز استان تا پایان امسال از چهار به ۶ هزار مترمربع افزایش می‌یابد.

وی گفت: بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۳ تا ۳۰ آبان در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

رضایی افزود: تجدید پیمان با شهدا در گلزار شهدا با حضور کتابداران، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ، اجرای یک برنامه شاخص فرهنگی در هر شهرستان، اجرای نشست کتاب‌خوان  ویژه فرهیختگان و برگزاری دوره آموزشی ویژه کارمندان دستگاه های اجرایی استان از کتاب سنن‌النبی تالیف علامه سید محمدحسین طباطبایی از برنامه های هفته کتاب در استان است.

وی یادآور شد: برنامه گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان‌ روز ۲۹ آبان ماه سال جاری در محل سالن گلبانگ کتابخانه الغدیر بیرجند برگزار می‌شود.

وی گفت: طرح جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی با شعار «اهدای کتاب اهدای دانایی» با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و اهدای آن به کتابخانه‌های عمومی  به مناسبت هفته کتاب در حال اجرا است و تاکنون ۲۰ هزار جلد کتاب اهدایی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱۵ نشست کتابخوان مدرسه‌ای در هفته کتاب برگزار می‌شود، حضور در بیمارستان‌ها برای  معرفی کتاب و اهدای کتاب ویژه کودکان، برگزاری تورهای کتابخانه‌گردی با محوریت بازدید دانش­‌آموزان از کتابخانه‌ها، برگزاری جلسات قصه‌خوانی و کتاب‌خوانی برای کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی و رادیویی از دیگر برنامه های اجرایی پیش‌بینی شده برای هفته کتاب در سطح استان است.

رضایی گفت: در این هفته نمایشگاه کتاب در کتابخانه های استان با موضوع پیامبر اکرم(ص) برپا می‌شود، اجرای معرفی کتاب با حضور نابینایان و ناشنوایان و اجرای برنامه‌های خاص در کتابخانه های روستایی استان هم از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که در این هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با هفته کتاب، امکان بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب در همه کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از ۱۸ تا ۳۰ آبان با شرط بازگشت اصل مدرک فراهم است.

برچسب‌ها هفته کتاب خراسان جنوبی کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب خراسان جنوبی کتابخانه هفته کتاب خراسان جنوبی کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایبادگفت:نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

حسن سالاری افزود: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را داردهم گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند