Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:34:11 GMT

قوانین موجود مانع کارآفرینی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۵۶۶

قوانین موجود مانع کارآفرینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه قوانین موجود جلوی کارآفرینی را گرفته و نمی‎شود در این زمینه فعالیتی داشت.

حسین اختراعی در جمع تعدادی از تولیدکنندگان کاشمر عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم قوانین را به گونه‎ای تنظیم کنند که بتوان کار کرد، متاسفانه قوانین موجود جلوی کارآفرینی را گرفته و نمی‎شود فعالیتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیازی نیست حمایتی از کارآفرینان انجام بگیرد فقط می‌خواهیم سنگ‌اندازی نکنند، متاسفانه در قانون کار تعریفی برای خود کار نداریم و فقط به کارفرما وکارگر پرداخته شده و مطلبی از خود کار نیامده است.

اختراعی افزود: متاسفانه از کارآفرینان واقعی حمایت نمی‎شود و مسائل بسیاری از جمله وجود رانت، نبود مدیریت و برخی از تفکرها و قدرت طلبی و عدم آشنایی نسبت به تولید و ارزش‎های آن کارآفرینان را آزار می‌دهد و به تولید صدمه می‌زند.

او بیان کرد: فقط در مشهد 6 هزار واحد تولیدی داشتیم که از سال 88 تاکنون تعطیل شدند و اکنون کمتر از یک دوم آن‌ها فعال هستند که همین میزان هم با ظرفیت کامل کار نمی‎کنند.

رئیس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی اظهار کرد: برخلاف بسیاری معتقدم وضعیت سرمایه در گردش خوب است، اما به دلیل تغییر نوسانات دلار، تحریم، بالا بودن قیمت تمام شده و نبود خریدار جرات ریسک سرمایه‌گذاری پایین آمده است.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت‎ها موجب ایجاد شرایطی شده که ناخواسته برخی افراد را مجاب به احتکار می‎کنند، بیان کرد: به رغم اینکه درگیر جنگ اقتصادی هستیم اما قوانین براساس این جنگ تنظیم نشده است.

اختراعی گفت: متاسفانه ما دچار خود تحریمی شدیم، برای عبور از خود تحریمی و شرایط فعلی باید شرایط جنگ اقتصادی را درک و تمام قوانین فعلی را منطبق بر جنگ اقتصادی تنظیم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون بارش باران در شهرستان‌های تایباد و خواف موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.   یوسف بنی اسدی افزود: همچنین امروز بارش باران مسیر گناباد-فردوس، جاده ارتباطی اصلی بین خراسان رضوی و خراسان جنوبی، را تحت تاثیر قرار داده بود، اما از ساعتی قبل بارش در این مسیر متوقف شده است.   وی گفت: براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی این بارش‌ها در روز‌های پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه
  • رودابِ خراسان رضوی لرزید
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • ببینید | حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی 
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • حضور دو نماینده از خراسان رضوی در مسابقات بین المللی کبدی در بابلسر