Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقدیرنامه وزیر امور خارچه ژاپن به کمال تبریزی (کارگردان سینمای ایران) اهدا شد.

در مراسمی که عصر امروز 23 آبان ماه در سفارت ژاپن در تهران برگزار شد، در ابتدا سرود ملی ایران و ژاپن پخش شد و سپس سایتو (سفیر ژاپن در تهران) در سخنانی خطاب به کمال تبریزی گفت:دریافت تقدیرنامه از طرف وزیر امور خارجه ژاپن را به جنابعالی از صمیم قلب تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمال تبریزی به دلیل سهم بسیار زیادش در ارتقاء مبادلات فرهنگی بین ژاپن و ایران از طریق فیلم، از طرف جناب آقای کونو (وزیر سابق امور خارجه ژاپن) تقدیر می‌شود.

سفیر ژاپن در تهران خاطرنشان کرد: کمال تبریزی در سال 2001 میلادی فیلم مشترک ژاپن و ایران را با نام «فرش باد» کارگردانی کرد و امسال در بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و ایران در ساخت فیلم مشترک ژاپن و ایران به نام «مهمانخانه ماه نو» به عنوان مشاور فعالیت داشته است، همچنین او در جشنواره های بین‌المللی فیلم که در ژاپن برگزار شد، برنامه های مختلفی داشته است و این کارگردان در ترویج مبادلات فرهنگی و تبادلات هنرمندان تلاش های بسیاری انجام داده است.

سایتو در پایان گفت: علاوه بر تجلیل از دستاوردهای آقای کمال تبریزی،فعالیت بیشتر در هنر و تبادل فرهنگی بین ژاپن و ایران را آرزو می‌کنم.

سپس کمال تبریزی در سخنان کوتاهی گفت: رابطه نزدیک فرهنگی میان دو ملت ایران و ژاپن به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد و خوشبختانه تا امروز ادامه دارد و هنوز مشترکات بسیاری میان آداب و رسوم دو ملت شرق و برگزیده آسیایی برقرار مانده است و این مهم در تجربیات همکاری با هنرمندان کشور ژاپن برای من و همکارانم در پروژه‌های همکاری مشترک به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: جای بسیار خوشنودی است که انتقال تجربیات و همفکری و همراهی هنرمندان دو کشور با یکدیگر مورد توجه سیاستمداران آگاه و دوراندیش نیز قرار می‌گیرد.

این کارگردان اظهار امیدواری کرد:همکاری‌های موثر و آموزنده میان ملت هنرمند ایران و ژاپن بیش از پیش تداوم یافته و به حوزه‌های دیگر در روابط دو کشور گسترش یابد.

کمال تبریزی در پایان از "کونو" وزیر امور خارجه ژاپن و از سفیر ژاپن در ایران (میتسوگو سایتو) و همکاری سفارت در برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

در این مراسم برخی خبرنگاران داخلی، همسر کمال تبریزی و حبیب رضایی (بازیگر) حضور داشتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به‌ منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.

احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد. وی همچنین از نقش رئیس جمهور کشورمان در نشست سران اوپک گازی و رایزنی‌های سیاسی قدردانی نمود و آن را نشان از وضعیت روابط ممتاز دو جانبه دانست.

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای الجزایر از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

طرفین در پایان مجددا خواستار افزایش روابط در تمام سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدند و بر لزوم پیگیری اجرایی‌شدن توافقات تاکید کردند.

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیلامیرعبداللهیان به سی‌ان‌ان: جنایات اسرائیل ریشه بحران است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم
  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی