Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز نخستین نشست مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان استان البرز با حضور جمعی از خیران و مسئولان استان در محل پردیس  فرهنگیان حکیم فردوسی برگزار شد.

دکتر نصرالله صالحی در اولین مجمع نشست خیرین دانشگاه فرهنگیان که امروز چهارشنبه ۲۲ آبان در پردیس حکیم فردوسی دانشگاه فرهنگیان البرز برگزار شد، گفت: بذر و نهال دانشگاه تربیت معلم در سال ١٢٩٧ در کشور با نام دارالمعلمین کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این که این دانشگاه، یک دانشگاه مأموریت گرا و تربیت محور است افزود: آموزش و پرورش و مدرسه از سه مقوله دانش آموز، معلم و فضای فیزیکی تشکیل شده است.

صالحی غفلت بزرگی که در سال‌های اخیر در حوزه تربیت معلم رخ داده است را یادآور شد و نتیجه آن را کمبود شدید معلم در مدارس دانست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صاحب الامری مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان البرز نیز، قلب های مسرور و سبقت در کار خیر را به عنوان اوصاف مؤمنین در قرآن کریم برشمرد.

وی خطاب به خیران افزود: افق دید ما این است که معلم باید برای تربیت یک نسل تربیت شود.

وی به شرایط نامناسب فضای فیزیکی پردیس حکیم فردوسی اشاره کرد و گفت: ما فضای کافی برای تربیت معلمان آینده را نداریم.

این مسئول در پایان با توجه به آیات قرآن خطاب به خیران گفت: باید در کارهای خیر در جهت ایجاد فضای آموزشی جدید از هم سبقت بگیریم تا بتوانیم نسل معلمان آینده را به بهترین شکل ممکن تربیت کنیم.

در ادامه علی درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز هم با اشاره به اینکه اگر تا دیروز در کشورهای پیشرفته، شاخص توسعه، ساختمان های مرتفع و اتومبیل های لوکس بود گفت: امروز شاخص‌های توسعه، میزان آموزش، وضعیت بهداشت و توانمند سازی زنان است

وی افزود: اگر خواهان توسعه هستیم،باید نظام آموزشی کشور را متحول کنیم.

درویش‌پور در پایان پیش شرط تحول نظام آموزشی را توجه ویژه به نظام تربیت معلم دانست.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم در این مراسم دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش کشور دانست که در مورد آن بسیار کوتاهی شده است.

اکبریان با اشاره به جدید التأسیس بودن این دانشگاه اضافه کرد: اگر یه دنبال تربیت درست دانش آموزان هستیم باید به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه داشته باشیم.

وی دانشگاه فرهنگیان را مظلوم و محروم خواند و علت مظلومیت آن را عدم توجه مسئولین آموزش و پرورش به آن دانست.

وی در پایان بر لزوم تسریع مراسم کلنگ زنی مکان جدید دانشگاه فرهنگیان البرز تاکید و از  عدم همکاری مسئولان استان برای توسعه این دانشگاه انتقاد کرد.

در این مراسم انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین برگزار شد.

به ترتیب آرای مأخوذه،آقایان جلالی مهر، دبیرچی، عبدی پور،م حبی و خانم گوهر ریز به عنوان هیئت مدیره مجمع خیرین انتخاب شدند.

در پایان این مراسم با تأسیس دفتر بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در محل دانشگاه توسط خیرین استانی به پایان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.
موسوی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند