Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@23:49:02 GMT

دانشگاه محفل تبلیغات انتخاباتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۸۵۳

دانشگاه محفل تبلیغات انتخاباتی نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه محفل تبلیغات انتخاباتی نیست، گفت: کاندیدها نمی توانند در دانشگاه‌ها فعالیت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه محفل تبلیغات انتخاباتی نیست، اظهار داشت: کسانی که کاندید هستند نمی توانند در دانشگاه فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سال ۸۸ مقام معظم رهبری نکته ای راجع به فعالیت های دانشجویان حتما در عرصه سیاست حضور داشته باشند اما نه به این معنا که ابزار شدن احزاب سیاسی باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: باید توانمندسازی فکری را در جامعه تعریف کنیم و سواد اینترنتی را افزایش دهیم به این ترتیب سواد تحلیلی فرد به سطحی از دانایی می‌رسد که می‌تواند بد و خوب را تشخیص دهد.

حجت الاسلام عاملی به نفوذ فضای مجازی و رسانه‌ها در دنیای کنونی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی فضای بسیار گسترده است که امروز جمعیت بزرگی را به کاربر تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ۵۶ میلیون کاربر اینترنت در ایران به نوعی در فضای مجازی فعال هستند و معنای کاربر بودن تعاملی بودن است و تفاوت کاربر با مخاطب این است که مخاطب در عرصه رسانه ساکت است و فقط شنونده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: فضای مجازی مسیر ثابتی ندارد و زمانی فعالیت های علمی در فضای مجازی رتبه ۳۲ و ۳۳ را داشت ولی امروز فعالیت های علمی در محیط نجازی در ردیف پنجم قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: فعالیت های اقتصادی در محیط مجازی جایگاه جدی نداشت اما امروز انتقال بسیاری از تجارت ها در محیط مجازی اقتصاد اینترنت را تبدیل به اقتصاد پنجم جهان کرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان ابتدا ممکن است یک سیر هیجانی داشته باشند و در محیط فعالیت های گروهی سیاسی فعالیت کنند و یا به عنوان فعال اجتماعی فعالیت هایی انجام دهند.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه اولین وبلاگ در ایران یک وبلاگ سیاسی بود گفت: به مرور تنوع های زیادی در عرصه وبلاگ به وجود آمد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: رعایت کدهای اخلاقی و مسئولیت اجتماعی در فضای رسانه های اجتماعی بسیار مهم است و به دلیل بی نام بودن نمی توانیم هتک حرمت کنیم.

این مسئول گفت: در محیط مجازی گاهی هتک حرمت اتفاق می افتد که بخشی مربوط به این است که قانونگذاری درست در این محیط انجام نشده است و این محیط اصلا معنای حضور در محیط مجازی آزادی مطلق نیست.

حجت الاسلام عاملی افزود: این محیط آزادی مقید به قانون دارد اگر کسی خارج از ضوابط و مقررات و اخلاق و مسئولیت اجتماعی بخواهد در این محیط فعالیت کند قانون جلوی آنها را می گیرد.

وی بیان داشت: با استعدادی که نسل جوان و جامعه ایرانی دارد این فضا ممکن است مسیرهای زیکزاکی را طی کند اما به سمت کارهای جدی و علمی مربوط به کسب و کار و مهارت ها حرکت کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی این ۳۶ سال نزدیک به ۲۳۰۰ مصوبه داشته است که برخی از آنها منشا پیشرفت و اصلاح فرهنگ است.

حجت الاسلام عاملی اظهار داشت: تهیه سند نخبگان یکی از مصوبات این شورا است که برای کسانی که از ضریب هوشی بالایی برخوردار است برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: سند نقشه جامع علمی با ۲۲۴ برنامه و اقدام جزو مصوباتی است که پیشرفت علمی و فناوری در ایران مدیون این مصوبات است.

تدوین برش استانی سند نقشه جامع علمی کشور

این مسئول گفت: اگر امروز زمینه مشارکت حضور در المپیادها فراهم شده یا دانشگاههای ما در علم و فناوری کسب رتبه کردیم به خاطر فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در حال حاضر تدوین برش استانی سند نقشه جامع علمی کشور و همچنین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در حال شکل گیری است و ما این را به عنوان یک برنامه کلان رها شده به آن نگاه نمی کنیم بلکه تا سطح اجرا در حوزه استانی به آن پرداخته می شود.

وی رسانه ها را به عنوان یکی از اولین جاهایی که اسناد اخلاق حرفه ای در آن شکل گرفت معرفی کرد و گفت: امروز با باز شدن فضای رسانه ای و رفتن آن به سمت رسانه های اجتماعی از هر روز گذشته بیشتر نیازمند به سند مسئولیت اجتماعی رسانه ها دارد.

رسانه ها رکن اصلی بسیاری از پیشرفت ها و توانمندی های کشور هستند

حجت الاسلام عاملی ادامه داد: اگر بتوانند در سطح استانی کمیته هایی شکل دهند که ایده های رسانه ای را به دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و ستاد راهبری ارسال کنند ما از آن استقبال خواهیم کرد.

این مسئول افزود: رسانه ها رکن اصلی بسیاری از پیشرفت ها و توانمندی های اجتماعی و فرهنگی کشور هستند و اگر رسانه ها در این عرصه هوشمندانع عمل کنند و حضور دقیق و عمیق داشته باشید مسیر را برای اصلاح امور باز می کند.

وی در خصوص اجرای آئین نامه پوشش دانشجویان گفت: حجاب یک امر شرعی و قانونی است و به عنوان کد لباس فضای دانشگاهی به آن توجه کنیم باید توسط دانشگاه رعایت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: ضامن اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و محیط دانشگاه در درجه اول روسای دانشگاهها هستند که باید به این مصوبات توجه کنند و اجرایی شدن آنرا دنبال کنند و ما هم به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات را پیگیری می کنیم.

وی اظهار داشت: باید توجه کنیم موضوع حجاب و عفاف ضمن اینکه یک مصوبه امر شرعی و قانونی است یک امر اقناعی هم هست یعنی باید بتوانیم توانمندسازی کنیم و اهمیت فرهنگ عمومی جامعه و فضای دانشگاهی را توسعه دهیم.

این مسئول گفت: سلامت اجتماعی نسل جوان ما منوط به این است که بتوانند ضوابط و مقرراتی که خدا تدبیر کرده است چه برای خانم ها و چه برای آقایان رعایت کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یک‌ساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب‌وکارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌ رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تأکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی