Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در نشست اکران اختصاصی فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با بیان اینکه در تاریخ هنر استان، این نشست نقطه آغاز است، اظهار داشت: تشکیل این جلسات کارشناسی از محضرهای مختلفی چون نقد و بررسی مواقع و مواضع مورد تایید ضرورت دارد.

وی افزود: این جلسات به مانند مدرسه خیلی بزرگی است که در آن نظرات مختلف از منظرهای مختلفی چون فیلمنامه، کارگردانی، نورپردازی، صدا برداری و بازیگری ارائه و نقد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرسی های نقد در تولیدات آینده نقش بسزایی دارد بیان کرد: این نشست ها باعث رشد شخصیت انسان در عرصه های مختلف هنری می شود و درصد بسیار بالایی از شخصیت انسان آموزش ارزش ها به وسیله هدایت دیگران است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: هیچ وقت نباید نقد و انتقاد را تخریب بدانیم بلکه باید آن را به مانند یک بال دانست که انسان را به سمت بالا اوج می دهد و این کار باید به کمک فرهنگ صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته نیز برای برگزاری این چنین نشست‌هایی صحبت شده بود اظهار داشت: باید در رابطه با تولیدات ملی و استانی پیرامون تئاتر، فیلم و حتی شعر کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و بررسی برگزار شود.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: نشست‌های نقد و بررسی موجب این می شود که خرد جمعی مورد استفاده قرار گیرد و کسی موفق است که علاوه بر خرد شخصی از خرد دیگران نیز بهره‌مند شود.

وی با ابراز امیدواری از تداوم این‌گونه نشست‌ها تصریح کرد: باید فیلم های جهانی نیز در این نشست ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد و از نقاط قوت و ضعف آن ها بهره مند شد و در فضای سینمای ایران و هنر کلی نیز همین گونه باید باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: صنایع دستی زیادی در استان تولید می شود و اگر برای این صنعت نیز کرسی های آزاد اندیشی برپا شود، خیلی رشد پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به جغرافیای فکر بیان کرد: چون همیشه نگاه ما نگاه فردی است و جغرافیای فکر محدود است، این نگاه رشد و جغرافیا پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به هدف برگزاری این نشست گفت: رشد فکر امری ضروری است و فیلم منطقه پرواز ممنوع علاوه بر اینکه دروازه جدیدی را عنوان می کند شروعی برای برگزاری نشست های هم دلانه و دانش بنیان جهت رشد هنر در استان و فضای ملی است.

وی با اشاره به آمار جغرافیای جمعیتی اظهار داشت: قشر نوجوان دارای آمار بالا و فوق العاده تأثیر گذار بر قشر کودک و جوان است و نوجوانان، جوانان و مدیران آینده ما خواهند بود.

کار در عرصه نوجوان قابل تقدیر است

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در آخرین آماری که مسئولین ارائه کرده اند، نوجوانان کاملا تحت تأثیر فضاهای غیر ایرانی- اسلامی هستند به همین خاطر کار برای نوجوان خود قابل تقدیر است و نشان از یک دقت در انتخاب مخاطب دارد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در عرصه های هنری، نوجوان به دو هنر فیلم و عرصه سرود و گویایی‌های مضمون به شکل ویژه نگاه می کند. به همین خاطر ساخت فیلم برای نوجوان ها فوق العاده مهم است چه تلویزیون و چه اکران در سینما از اهمیت ویژه ای برخوردار اند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ساخت فیلم های کوتاه در فضای مجازی ضروری است گفت: امروزه در دنیا به ساخت فیلم های کوتاه و انیمیشن نیز فوق العاده توجه می شود و فیلمی که برای نوجوان ساخته می شود باید کاملا با جامعه شناسی و روانشناسی نوجوان مطابقت کند، نوجوانی که در جغرافیای زیستی مخاطب امروز است.

وی افزود: ضروریست در ایران، در کنار فیلمنامه‌نویس‌ها، جامعه شناس و روان‌شناس نیز حضور داشته باشد و در حال حاضر سینمای ایران در این رابطه دچار آسیب است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: فیلمی که تولید شده تا یک ارزش را آموزش دهد و نفی ضد ارزش کند، خود مدرسه آموزش ناهنجاری است به همین دلیل حضور جامعه شناس در فرایند فیلمنامه نویسی و تولید فیلم ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به موضوع فیلم بیان کرد: تولید فیلم نوجوان که رشد فکری، فرهنگی و تمایل به فضای نخبگی را در او ایجاد کند کار سخت و سنگینی است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: فیلم حاضر به عنوان کار نوجوان با نشان دادن پیشرفت درحوزه علمی و فناوری با استفاده از فضای ملی و مذهبی اقدام خوبی است و سعی کرده سه عنصر گزارشی، هدایتی و عنصر گیرایی و جاذبه در فیلم بگنجاند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نکات محتوایی در فیلم گفت: یک فیلم نوجوان باید نظام مند، روش مند، هدفمند باشد همچنین از گیرایی، شیوایی و گویایی خوبی بهره مند باشد وفکر نوجوان را دچار ابهام نکند.

وی در رابطه با تکنیک ساخت فیلم خاطرنشان کرد: فیلم باید متناسب با روحیه نوجوان یعنی فعال تولید شود و باید دارای یک سرعت منطقی باشد حتی در موسیقی فیلم و ضریب حرکتی آن این موضوع باید رعایت شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به فیلمنامه و کارگردانی فیلم گفت: فیلم منطقه پرواز ممنوع به شدت از حالت رئال به سمت ایده الیسم تغییر پیدا می کند و در عرصه فیلمنامه نویسی وقتی فیلم به قضاوت گذاشته می‌شود این تفاوت حوزه رئال و واقع به آن ضربه می‌زند اما برای ایجاد دقت در صحنه‌های واقع گرا تلاش شده است.

وی ادامه داد: در فیلم از تکنیک‌های نوین فیلمبرداری استفاده شده اما تقطیع های نامناسب به ساختار فیلم لطمه وارد می کند. در بخش بازیگری ظرفیت بهتری می توانست استفاده شود ولی در مجموع فیلم خوبی است و این فیلم آغازی برای تولید فیلم نوجوان در عرصه فناوری، پیشرفت و توسعه و همچنین برای کار در حوزه نظامی و سیاسی، حوزه درون مرزی و برون مرزی محسوب می شود.

اکران اختصاصی فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع به همت حوزه هنری استان بوشهر و نمایندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیران استانی و جمعی از سینماگران استان در ساختمان هنر آدینه شهر بوشهر برگزار شد.

کد خبر 4771806

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر بوشهر فيلم بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ،خبر قطع درختان پارک قیطریه به خاطر ساخت مسجد(که البته از سوی شهردار تهران تکذیب شده است) این روزها سر و صدای زیادی داشته است.در همین باره ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به آن در حساب ایکس (توئیتر) نوشت:

ساخت مسجد در بخشی از بوستان قیطریه نه تنها تعظیم شعائر اسلامی نیست بلکه موجب تخریب شعائر و بدبینی بخش وسیعی از شهروندان خواهد شد، تا کِی قرار است خودزنی کنیم؟!

شهرداری تهران به تذکری که در آخرین جلسه علنی شورای شهر دادم توجه نماید و توجیه نکند!

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888877

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد