Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@16:02:34 GMT

بشار - طارق؛ دیدار با بچه‌محل های آرام و سرکش بغداد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۹۳۷

بشار - طارق؛ دیدار با بچه‌محل های آرام و سرکش بغداد

فوتبال عراق ستاره های زیادی دارد که دو نفر از آنها با سابقه حضور در فوتبال ایران، مهره های خطرناکی در مقابل تیم مارک ویلموتس خواهند بود.

به گزارش "ورزش سه"، حساس ترین بازی ملی پوشان فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملتهای آسیا 2023 از راه رسیده و شاگردان مارک ویلموتس باید فردا عصر در ورزشگاه امان، پایتخت اردن، به مصاف تیم ملی عراق بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیم ملی فوتبال عراق سال گذشته 2 ستاره خود را در دو تیم پرطرفدار لیگ برتر ایران داشت. پس از پایان فصل اخیر فوتبال ایران، ستاره عراقی استقلال از ایران به مصر رفت و به عضویت تیم الاسماعیلی درآمد. اما بشار رسن، هنوز به فوتبال خود در ایران ادامه می دهد. این دو بازیکن که از ستاره های مطرح تیم سرچکو کاتانچ هستند، فردا هم کنار یکدیگر برابر ایران بازی خواهند کرد.

بشار و طارق، رقیبان باشگاهی فصل قبل و هم تیمی های همیشگی در لباس ملی، دو عنصر مهم عراق در خط میانی هستند و با هافبک های ایران تقابل های متعددی خواهند داشت. این دو بازیکن چه از لحاظ شخصیت و چه از نقطه نظرات فنی هماهنگی ها یا تفاوت هایی دارند که زوج جالبی از آنها ساخته است.

 

 

همام که سال گذشته در استقلال هم حاشیه های نسبتا زیادی را ساخت و یا ناخواسته با آن روبرو شد، کلا شخصیتی پرخاشگر دارد و خیلی زودتر از هم تیمی خود وارد درگیری ها می شود. در کنار او بشار اما کاراکتر آرام تری است. هافبک پرسپولیس در دو فصلی هم که عضوی از فوتبال باشگاهی ایران بوده، چندان حاشیه یا جنجالی به راه نینداخته است.

پرخاشگری طارق اما از سویی دیگر جاه طلبی و میل او به پیروزی را بیشتر کرده است. همام قدرت و میل به برد بیشتری را در زمین از خود نشان می دهد. اما از نزدیکان این بازیکنان شنیده می شود که بشار تمرکز بالاتری روی بازی های بزرگ تیم خود دارد. او سال گذشته و در شرایطی که یک بازی دراماتیک را پس از فوت مادرش می گذراند، در مقابل آرژانتین یکی از بهترین بازیکنان تیم عراق بود.

طارق و بشار از سنین پایین در تیم نیروی هوایی با یکدیگر همبازی بوده اند. هرچند این دو بازیکن هم سن هستند، اما همام طارق زودتر از دوست خود درخشش را آغاز کرد و توجهات زیادی به فوتبال او دوخته شد. زمانی که بشار به پرسپولیس ایران آمد، شهرت و البته محبوبیت زیادی پیدا کرد و تا حدودی از رفیق و همراه سابق خود گوی سبقت را ربود.

 

خانه هر دو ملی پوش عراقی در شهر بغداد، پایتخت عراق است. بشار در خیابان فلسطین زندگی می کند که ساختمان های مربوط به پزشکی و داروخانه های معروفی دارد. اما خانواده طارق در خیابان منصور شهر بغداد ساکن هستند. مانند بسیاری دیگر از خانواده های عراقی، این دو فوتبالیست هم در خانواده هایی پرجمعیت بزرگ شده اند. برادر بشار و برادر طارق هر دو فوتبالیست هستند اما نه فوتبالیست های حرفه ای مثل این دو بازیکن ملی پوش. ضمن اینکه طارق همام بر خلاف هموطن خود، تشکیل خانواده داده و متاهل است.

 

این دو بازیکن جوان فصل جدید فوتبال باشگاهی را با بدشانسی هایی آغاز کرده اند. بشار در لیگ ایران مشکلات عجیبی از جمله نرسیدن ویزا داشته و هنوز در ترکیب تیم گابریل کالدرون جا نیفتاده است. طارق هم در اولین فصل حضور در لیگ مصر، شروع خوبی برای الاسماعیلی داشته اما 2 مصدومیت را پشت سر گذاشته و از این نظر با مشکلاتی روبرو بوده است.

 

 

 

به طور کلی طارق از نظر بدنی شرایط بهتری نسبت به بشار رسن دارد اما مصدومیت هایش از نقاطی بوده که تکرار پذیر هستند و ممکن است چند مرتبه او را آزار بدهند. اما بشار فقط یک آسیب دیدگی جدی از ناحیه کتف داشت که از زمان المپیک همراه او بود و در نهایت به عمل جراحی منجر شد.

 

از لحاظ فنی هم می توان بشار را بازیکنی دانست که بیشتر در کارهای تیمی شرکت می کند و صطلاحا حرف شنوی بیشتری از سرمربیان خود دارد. طارق اما تا حدودی بازیکن مدعی تری است و البته با توانایی های فردی خود گره های زیادی را در بازی های مختلف برای تیم عراق باز کرده است. طارق در دورانی که به عنوان یک ستاره نوظهور در عراق شناخته شده بود، لقب مسی آسیا را یدک می کشید اما از نظر روحی و اخلاقی نیاز مبرمی به کنترل شدن و هدایت به سمت و سوی درست دارد. این دو هافبک تکنیکی فوتبال عراق فردا هم کار دشواری مقابل بازیکنان ملی پوش ایران دارند و همینطور این پتانسیل را دارند که روز سختی را برای تیم ایران رقم بزنند.

تیم ملی عراق طارق همام بشار رسن استقلال تهران عراق پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی عراق طارق همام بشار رسن استقلال تهران عراق پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خبرگزاری عراق در این باره اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

السودانی در جریان این دیدار گفت: سفر من به ایالات متحده پس از یک برهه حساس انجام می‌شود و اهمیت روابط بین دو طرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطف مهمی رسیده است و ما قصد داریم درباره مشارکت گفت‌وگو کنیم.

السودانی اعلام کرد: ما در حال تلاش برای حرکت از یک رابطه نظامی به مشارکت کامل با آمریکا هستیم و دیدگاه‌های آمریکا و عراق ممکن است در مورد آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، متفاوت باشد.

بایدن نیز در این دیدار اظهار داشت: عراق و آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا داعش تروریست را شکست دهند.

بایدن مدعی شد: مصمم هستیم تا از گسترش درگیری در خاورمیانه اجتناب کنیم.

بیشتر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ امریکایی امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 844841 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • فیلم/شادی مردم عراق در سفارت ایران در بغداد
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی